ΤΟ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ CIΑ, Ο ΑΝΙΕΛΙ ΚΑΙ Η ΓΙΟΥΒΕΝΤΟΥΣ

 

Το βιβλίο που στο εξώφυλλο διαβάζεις «Τζιάνι Ανιέλι» δεν ανοίγει ποτέ. Αποδυτηριάκιας μιλάει. Ένα τέτοιο βιβλίο δεν διαβάζεται ποτέ. Θάβεται μέσα στη κάσα, άγραφτο και αδιάβαστο βιβλίο. Σα σήμερα, 23 Ιανουαρίου, το 2003, πέθανε ο αυτοκράτωρ. Ο Τζιάνι Ανιέλι. Δεν γίνονται αυτά τα απίθανα πράγματα. Να πεθαίνει και ένας Θεός, ένας κολοσσός, μάλιστα να πηγαίνει στον άλλον κόσμο από τα 82 του χρόνια.

Νέος άνθρωπος ψόφησε ο Ανιέλι. Νεότατος. Τι είναι τα 80 και τα 90 όταν είσαι Ανιέλι, δηλαδή όταν δεν έχεις ηλικία. Πήγε, λέει, από προστάτη. Ίσως να πέθαινε από aids, και δεν το λέω αυτό επειδή πράγματι τον ψιλοέπαιρνε. Σίγουρα δεν τον έφαγε η στεναχώρια από τον καϋμό του, για τις αυτοκτονίες του γιου του, των ανηψιών του, από τις απώλειες στενών συγγενών του. Δεν τον πιάνουν αυτά έναν Ανιέλι.

Πανέτοιμη η Ιταλία του 1945 να τη γυρίσει την πλάκα και να ψηφίσει το κομουνιστικό κόμμα. Να πάει μόνη της στο red point φουλ πανσιόν κανονικά μέσω εκλογών. Οι Αμερικανοί βλέπουν ότι χάνεται η Ιταλία και η CIA στήνει το έργο με την ιμιγκράτσια, τους ιταλιάνους μετανάστες. Όλα όσα λέμε είναι τσεκαρισμένα.

Περισσότεροι από 25 εκ. Ιταλοί είναι στις ΗΠΑ και σύμφωνα με το πλάνο της CIA όλοι αυτοί πλακώνονται σε επιστολές σε φίλους και συγγενείς στην πατρίδα: «Μην κάνετε τη μαλακία να ψηφίσετε ΚΚ, γιατί θα το σκυλομετανοιώσετε…». Το κόλπο έπιασε και εκλέχτηκε ο Ντεγκασπάρι. Η άλλη κίνηση των Αμερικανών ήταν ο Ανιέλι, αυτός που εξελίχθηκε στον απόλυτο κυρίαρχο το παιχνιδιού.

Χωσιές τα πακέτα με τα δολάρια και τα δάνεια στον Ανιέλι από την Αμερική. Όπως στην Ελλάδα, από το φόβο του κομουνιστικού κινδύνου επιλεγμένα πρόσωπα, ιδιώτες χρηματοδοτήθηκαν με τα δολάρια της αμερικάνικης βοήθειας. Η FIAT αναδείχθηκε ο μοχλός ανοικοδόμησης της ιταλικής βιομηχανίας. Ο αυτοκράτωρ, ο Ανιέλι, έβαλε μπροστά τις φεράρι, τις μαζεράτι, τις τηλεοράσεις ράι, και για χόμπυ την έπεσε στην Γιουβέντους.

Χιλιάδες από το μετζοτζόρνο, τον ιταλικό νότο οι φτωχοί εργάτες έφθασαν στο Τορίνο να δουλέψουν στο εργοστάσιο της FIAT. Δεν τελειώσαμε, το έργο έχει συνέχεια. Σήμερα.

Διαβάστε ακόμα:

Τελικά ήπιε μέχρι τον πάτο το πικρό ποτήρι