Η ΜΕΓΑΛΗ ΜΙΚΡΗ ΖΗΜΙΑ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ

 
Αυτός που θέλει να γίνει ποδοσφαιριστής, και δεν είναι μυστικό αυτό, σκέπτεται τη διασημότητα. Να γίνει γνωστός, αν είναι δυνατόν πασίγνωστος, φίρμα, ρε, παιδί μου. Το ίδιο και ο τραγουδιστής, ο ηθοποιός, ο πολιτικός. Είναι τέτοια τα εν λόγω επαγγέλματα που τα ανεβάζει η αναγνωρισιμότητα και η δημοφιλία.

Η φήμη, στη καλή της έννοια, είναι ένα θετικό δεδομένο στο ποδόσφαιρο. Δεν αγνοείται ποτέ. Απεναντίας, λαμβάνεται υπ’ όψιν πάντα.

Η Γερμανία, παγκόσμια πρωταθλήτρια το 2014, αποκλείστηκε στον όμιλό της το 2018 και το 2022. Αυτή η εξέλιξη μετά από τρεις αγώνες σε μουντιάλ ήταν… δίκαιη. Αγωνιστικά η κυπελλούχος 2014 δεν έπεισε. Ακόμα και μετά την ήττα της στην πρεμιέρα, τόσο στην Ρωσία, όσο και στο Κατάρ υπολογιζόταν πολύ σοβαρά για τη συνέχεια. Γιατί;

Επειδή η Γερμανία είναι... Γερμανία. Επειδή το μεγαλύτερο όπλο της είναι η φήμη της, που λέγαμε. Φοβερό, ε; Να ζυγίζεις μια ομάδα όχι για την πραγματική της αξία σήμερα, αλλά για το “όνομα” που έχει κτίσει χρόνια, δεκαετίες.

Ναι, η Γερμανία στην ιστορική της πορεία στο παγκόσμιο ποδόσφαιρο ΕΚΤΙΣΕ, κεφαλαιοποίησε διαχρονικά τη φήμη της. Κι αυτό το στοιχείο, το θεωρητικό στην πραγματικότητα, τυφλώνει την σωστή πρόβλεψη. Μήπως δεν είναι έτσι, όμως;
Μήπως η φήμη, το “σήμα” της Γερμανίας, η φανέλα της ανεβάζει την αυτοπεποίθηση της, με συνέπεια και να υπερβάλει αγωνιστικά, αλλά και περισσότερο από τα κυβικά της να την φοβάται ο αντίπαλος.

Brandname. Λέξη της αγοράς, με ουσία και περιεχόμενο. Όλα τα καταναλώσιμα φιρμάτα προϊόντα πρώτα απ’ όλα, πάνω απ’ όλα πασχίζουν για τούτο: Να είναι brand η φίρμα τους. Περισσότερα εκατομμύρια ρίχνονται στη διαφήμιση για να συντηρείται η δυναμική, ο μαγνητισμός του brandname παρά όταν πρωτοεμφανίζεται στην αγορά ένα προϊόν.

Η Γερμανία δεν αποκλείστηκε μόνον, μάλιστα έχασε από την… Νότιο Κορέα το 2018 και από την... Ιαπωνία το 2022. Η ζημιά είναι ότι κλονίστηκε κάπως ο… μύθος της.

Διαβαστε ακομα:

ΟΙ ΔΙΑΙΤΗΤΕΣ ΞΕΧΑΣΑΝ ΤΙΣ... ΚΗΔΕΙΕΣ