ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΛΕΙ ΧΟΛΙΓΟΥΝΤ!

 

Παρουσιάστηκε πρόσφατα η πολύ χρήσιμη μελέτη του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών, παραγγελία του Ιδρύματος Ωνάση και της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, σχετικά με την επίδραση του κινηματογράφου στην οικονομική ζωή της χώρας. Πρόκειται, μάλιστα, για την πρώτη έρευνα τέτοιου είδους στην Ελλάδα.

Αυτό που παρουσιάστηκε ήταν η οικονομική παρουσία του κινηματογράφου, η σημασία της καθώς και οι τρόποι με τους οποίους μπορεί μελλοντικά να ενισχυθεί. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η κινηματογραφική βιομηχανία συνεισφέρει άμεσα ή έμμεσα με 686 εκατ. ευρώ στο ΑΕΠ της χώρας ενώ παρέχει περίπου 12.000 θέσεις απασχόλησης. Και αυτά σε μια εποχή που υπάρχει σημαντική πτώση του αριθμού των εισιτηρίων στις αίθουσες τόσο για τις ελληνικές όσο και για τις ξένες ταινίες.

Αλλά το πιο ενδιαφέρον που κουβεντιάστηκε και είναι ένας κλάδος στον οποίο εστιάζει η έρευνα, είναι το ζήτημα των ξένων παραγωγών, που μπορεί να προσελκύσει η Ελλάδα. Χαρακτηριστικά ανα­φέρθηκε πως σύμφωνα με μετρήσεις, μια σχετικά μεγάλη ξένη παραγωγή (της τάξης των 25 εκατ. ευρώ για παράδειγμα), η οποία θα γυριζόταν στην Ελλάδα, θα αύξανε αυτόματα το ΑΕΠ κατά 39 εκατ. ευρώ και θα πρόσφερε εκατοντάδες θέσεις εργασίας. Επιπλέον, όπως έχει δείξει και η διεθνής εμπειρία, μια εμπορικά πετυχημένη ξένη πα­ραγωγή είναι μεγάλο διαφημιστικό όχημα για την προσέλκυση τουρισμού. Έχουμε άλλωστε δεκάδες παραδείγματα από την δεκαετία του ’60 με τις ταινίες «Ποτέ την Κυριακή» και «Ζορμπάς». Ή και πιο πρόσφατα που ωφελήθηκε η Κεφαλονιά με τον «Μαντολίνο του λοχαγού Κορέλλι», ή η Σκόπελος με το «Mamma mia».

Περισσότερα για ξένες παραγωγές στην Ελλάδα στο www.nikosonline.gr