100 ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΑ ΛΕΙΨΑΝΑ ΤΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ

 

Γράφει ο Ισαάκ Διαμαντίδης

Εκατό χιλιάδες ευρώ το μήνα δαπανά το πτωχευμένο ελληνικό κράτος για τη συντήρηση και παραμονή δύο αεροσκαφών Airbus A340-300 της πρώην Ολυμπιακής Αεροπορίας, στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, την ώρα που παραμένει άγνωστο αν για τα ...γνωστά και ως σαπάκια στην αγορά των αερομεταφορών, θα μπορούσε να βρεθεί αγοραστής ή να καταλήξουν προς διάλυση.

Για μία ακόμη φορά, το υπουργείο Οικονομικών ανασκουμπώνεται για την αξιοποίηση τους, διαδικασία που άρχισε και ξανάρχισε πολλές φορές, αλλά σταμάτησε λόγω σειράς παραλείψεων, γραφειοκρατίας και μια αρνητικής απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Το φιάσκο ξεκίνησε το 2009, όταν ιδιωτικοποιήθηκε ο Ολυμπιακή.

Τότε τέσσερα αεροσκάφη που είχαν αγοραστεί από το Δημόσιο έναντι 140 εκατ. ευρώ το καθένα και μισθώνονταν στην Ολυμπιακή, έμειναν ορφανά. Είναι χαρακτηριστικό ότι η περιουσία ολόκληρης της αεροπορικής εταιρίας εκτιμήθηκε προς 180 εκατομμύρια ευρώ, ενώ ο υπουργός Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου είχε θέσει ως κατώτατη τιμή πώλησης τα 100 εκατ. Το 2011 έγινε η πρώτη γκέλα.

Η αμερικανική εταιρεία Cirrus, αν και είχε πλειοδοτήσει, προσφέροντας 95 εκατομμύρια ευρώ, στη συνέχεια αποσύρθηκε και ο διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος. Η διαδικασία ξανάρχισε από το μηδέν.

Το 2012 η αμερικανική εταιρεία Apollo συμφώνησε με το Δημόσιο να πληρώσει 40,3 εκατ. δολάρια για τα τέσσερα αεροπλάνα. Η εταιρεία, τελικά, παρέλαβε τα δύο από αυτά υπό τη μορφή σκραπ, ενώ η συμφωνία για τα υπόλοιπα δύο περιελάμβανε την αποσυναρμολόγησή τους.

Όμως η διαδικασία καθυστέρησε να πραγματοποιηθεί και η Apollo ζήτησε να μειωθεί το τίμημα, καθώς τεχνικός έλεγχος που είχε πραγματοποιήσει η εταιρία αποκάλυψε βλάβη στους κινητήρες των αεροσκαφών. Ως αποτέλεσμα το τίμημα "ψαλλιδίστηκε" περαιτέρω και Δημόσιο - επενδυτές συμφώνησαν στην καταβολή τιμήματος 9 εκατ. δολ. έναντι 18 εκατ. δολ. αρχικά.

Ωστόσο, την τροποποιημένη αυτή σύμβαση δεν ενέκρινε το Ελεγκτικό Συνέδριο με το σκεπτικό ότι το χαμηλότερο τίμημα ζημιώνει το Δημόσιο. Η κυβέρνηση θέτει τώρα ως απώτατο χρονικό όριο για την πώληση των δύο αεροσκαφών το τέλος Μαρτίου. Ίδωμεν...

Διαβάστε ακόμα:

Βλακεία, η μόνη επένδυση στην Ελλάδα