ΖΩΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ ΕΙΝΑΙ, ΟΧΙ ΖΟΥΓΚΛΑ

 

Έχεις να κάνεις με θηρία. Ζεις σε κόσμο που κυκλοφορούν θηρία. Γι' αυτό ο ένας τρώει τον άλλον. Επειδή δεν έχει άλλη μοίρα ο μικρός παρά να ενισχύσει τον μεγάλο, να τον κάνει μεγαλύτερο, και ισχυρώτερο.

Έδωσα όλη την αλήθεια του περασμένου αιώνα. Ο λαγός παραμένει λαγός, ο ελέφαντας, ελέφαντας, το κουνούπι θα 'ναι πάντα κουνούπι, και ο άνθρωπος πάντα άνθρωπος. Το μερμύγκι, και το χελιδόνι θα φτιάχνει τη φωλιά του έτσι όπως ακριβώς την έφτιαχναν εκατομμύρια, δισεκατομμύρια χρόνια. Ο σκύλος δεν θα σταματήσει να κουνάει την ουρά του, και η λεοπάρδαλη να γεννάει πάνω σε δέντρα.

Αυτό που αλλάζει, και δεν σταματάει να αλλάζει είναι αυτός ο ίδιος ο άνθρωπος να φοράει διαφορετικά ρούχα, να ζει σε σπίτια διαφορετικής κατασκευής και μορφής, να τρέφεται με διαφορετικές τροφές. Και να επηρεάζεται με συνταρακτικές αλλαγές η κοινωνική του συμπεριφορά. Από τα θηρία, που λέγαμε.

Τα θηρία που έγιναν δεινόσαυροι. Γιατί στην οικονομία μια εταιρεία, η κάθε εταιρεία θα καταλήξει στο οπλοστάσιο άλλης εταιρείας. Άγραφος νόμος. Ένα από τα δυο θα συμβεί. Ή η άλφα επιχείρηση θα εξαγοραστεί ή αυτή θα καταπιεί μια άλλη μικρότερη. Αν δεν πουληθεί η εταιρεία με το μικρο μερίδιο αγοράς σε μεγαλύτερη, τότε νομοτελειακά θα 'ρθει κάποια στιγμή η χρεοκοπία της.
Ακόμα και οι δυο παγκόσμιοι πόλεμοι του 20ου αιώνα υπηρέτησαν τη γιγαντοποίηση των επιχειρηματικών ομιλών. Δεν υπάρχει χώρος για τον αδύναμο, η μοίρα του είναι να κατασπαραχτεί. Να εξαφανιστεί, να απορροφηθεί από το μεγαλύτερο μέγεθος. Γιατί;

Με λόγια απλά. Επειδή συνεχίζεται η κατάρα του Αυξάνεσθαι και Πληθύνεσθαι. Γινόμαστε πολλοί πάνω στη γη, περισσότεροι, όλο και περισσότεροι, και δεν θα σταματήσουμε να γινόμαστε περισσότεροι μέχρι να σκάσει ο πλανήτης. Να μη μπορεί να μας αντέξει άλλο.

Όταν, λοιπόν, επειδή γινόμαστε περισσότεροι, χρειαζόμαστε περισσότερες τροφές να φάμε, περισσότερα ρούχα να φοράμε, περισσότερα τηλέφωνα, αυτοκίνητα, είμαστε μεγαλύτερο κοινό στη μουσική, στο σινεμά, στο ποδόσφαιρο. Να, γιατί η δυναμική των μπίζνες εξελίσσεται σε τερατώδη. Ευλογημένο αυτό ή καταραμένο.
Ξεκαθαρίζουμε πρώτα πως ό,τι γίνεται, παίζει μόνο του. Δεν μανουβράρεται έτσι ή αλλοιώς. Δεν ελέγχεται η σακούλα. Και μετά λέμε το άλλο.
Την άλλη τεράστια αλήθεια. Μη φοβάσαι τα θηρία! Και τους δεινόσαυρους της αγοράς. Ως καταναλωτής, κύριε μαλάκα, σε συμφέρει να σε ''υπηρετούν'' γίγαντες, εκατόγχειρες και τιτάνες. Όπως στο λέω. Γιατί; Όσο πιο μεγάλο είναι το brandname, τόσο καλύτερο ποιοτικά και πιο φθηνό οικονομικά προϊόν σου δίνει. Και όσο πιο κολοσσιαία είναι μια πολυεθνική, τόσο περισσότερο ευπαθής είναι, τόσο περισσότερα αδύναμα σημεία έχει (Η εικόνα είναι στο πνεύμα των θεωριών συνωμοσίας για τις πολυεθνικές και τα μονοπώλια).

Διαβάστε ακόμα:

Η ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ ΤΟΥ ΡΟΝΑΛΝΤΟ