Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ 81 ΝΕΚΡΩΝ ΔΕΝ ΜΕΙΩΘΗΚΕ

 

Βραδυά κατάμαυρη. Θανατερή. Νεκροί 81 στον αριθμό όταν το βαπόρι με 472 επιβάτες και 61 άτομα πλήρωμα κοπάνησε στις νησίδες Πόρτες Πάρου, δυο μίλια από το λιμάνι της Παροικιάς. Οκτώ μποφώρ οι άνεμοι, ταχύτητα του φέρυμπωτ Εξπρές Σάμινα 18 κόμβων. Από τη σύγκρουση το πλοίο υπέστη ρήγμα 3 μέτρων στα δεξιά ύφαλα, το νερό μπούκαρε στο μηχανοστάσιο. Σε 25 λεπτά με την κλίση που πήρε βυθίστηκε το Σάμινα, ένα χρόνο πριν αποσυρθεί λόγω 35ετιας.

Συναγερμός. Κορμιά και πτώματα στη θάλασσα. Οι πρώτοι που πλησιάζουν είναι οι ψαράδες για να σώσουν κόσμο, στη συνέχεια σκάφη του λιμενικού αλλά και πολεμικά βρετανικά πλοία που συμμετείχαν σε άσκηση του ΝΑΤΟ. Από το άγχος και την πίεση της όλης επιχείρησης έχασε τη ζωή του και ο λιμενάρχης Πάρου, Δημήτρης Μάλαμας στο όνομα.

Διαπιστώθηκε μετά έρευνα 12 μηνών ότι παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες το Σάμινα έπλεε με αυτόματο πιλότο! Οι υδατοστεγείς πόρτες του καραβιού ήταν όλες ανοικτές! Οι αξιωματικοί του μηχανοστασίου δεν ειδοποίησαν έγκαιρα τον πλοίαρχο, ούτε έκλεισαν αμέσως τις πόρτες με συνέπεια το σκάφος να γεμίσει νερά. Δεν βάρεσε η σειρήνα έκτακτης ανάγκης. Δεν διαβιβάστηκε το στίγμα του ναυαγίου κι έτσι έγινε δυσχερής η προσπάθεια διάσωσης.

Το Σάμινα ήταν ιδιοκτησίας του εφοπλιστή Παντελή Σφηνιά, προέδρου της Ένωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοίας, που δεν άντεξε το βάρος της τραγωδίας, σα σήμερα, 26 Σεπτεμβρίου το 2000, και μετά από δύο μήνες αυτοκτόνησε. Βουτιά από τον 6ο όροφο του κτηρίου της εταιρείας στην Ακτή Κονδύλη, στον Πειραιά. Πριν πηδήξει στο κενό ο εφοπλιστής βρισκόταν σε κατάσταση μέθης, ενώ είχε καταπιεί ένα κοκταίηλ χάπια.

Η δίκη τελείωσε το Φεβρουάριο του 2006, καταδικάστηκαν οι κατηγορούμενοι πλοίαρχος, υποπλοίαρχος, ύπαρχος, Α' μηχανικός, ασυρματιστής, πρόεδρος της ιδιοκτήτριας εταιρείας. Όλων οι ποινές στη συνέχεια μειώθηκαν. Ο αριθμός των νεκρών παρέμεινε σταθερός.

Διαβάστε ακόμα:

Αλητών ονόματα στην Ιστορία της Ακροπόλεως