ΤΙ ΕΓΙΝΕ, ΤΙ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΣΤΟ «ΝΟΡΜΑΝ ΑΤΛΑΝΤΙΚ»

 

Mε κομμένη την ανάσα οι Έλληνες καπεταναίοι παρακολουθούσαν όλη τη νύχτα τη βραδύτατη ρυμούλκηση του «Νόρμαν Ατλάντικ» στο Πρίντεζι της Ιταλίας που απείχε 50 ναυτικά μίλια αντί για την Αυλώνα της Αλβανίας που απείχε μόλις 10 μίλια.

Πολλοί έκαναν λόγο για τραγικό λάθος, καθώς ο κανόνας είναι σαφής .Πλοίο που φλέγεται πρέπει να ρυμουλκείται στο πλησιέστερο λιμάνι ή, στην πλησιέστερη απάνεμη ακτή για να προσαράξει μετά. Οι ιταλικές αρχές, όμως, που είχαν την ευθύνη της επιχείρησης διάσωσης είχαν και διαφορετική γνώμη.

Το μεγάλο ζήτημα που έθεταν οι Έλληνες ειδικοί ήταν αν οι επιβάτες θα άντεχαν δεύτερη νύχτα στο κατάστρωμα . Εξέφραζαν, μάλιστα, το φόβο η πυρκαγιά που συνέχιζε να κατακαίει το εσωτερικό του πλοίου, να προκαλούσε πρόσθετες ζημιές ,ικανές να πλήξουν την ικανότητα πλεύσης του.

Το πλοίο που ναυλώθηκε εκτάκτως από την ΑΝΕΚ έφυγε από την Πάτρα με 222 οχήματα- τα περισσότερα από τα οποία ήταν βυτιοφόρα- αντί για 195 που μπορούσε να χωρέσει κατασκευαστικά.

Τα βαρέα αυτά οχήματα μόλις που χωρούσαν και πολλοί οδηγοί διαμαρτυρήθηκαν επισημαίνοντας τον κίνδυνο να ακουμπούσαν λόγω κυματισμού στην οροφή του γκαράζ, Δεν εισακούστηκαν, όμως.

Σύμφωνα με μία μαρτυρία οι τριβές αυτές προκάλεσαν τους σπινθήρες από τους οποίους ξεκίνησε η πυρκαγιά.

Διαβάστε ακόμα:

Ενας εμφύλιος πόλεμος θα μας σώσει