ΤΟ ΚΟΛΠΟ ΝΑ ΚΑΘΑΡΙΖΕΙ ΤΙΣ ΑΜΑΡΤΙΕΣ ΣΤΟ ΠΟΤΑΜΙ

 

Του Ιωάννου του Βαπτιστού σήμερα, όχι του Γιάννη του κανατά, του ψαρά, του καρεκλά, του σφουγγαρά. Χθες τα Θεοφάνεια, αυτή η ειδωλολατρική γιορτή, που αγιάζουν τα νερά, σήμερα η ημέρα του φοβερού και τρομερού αυτού τύπου, του Ιωάννου Προδρόμου.

Έτσι είναι. Όλες οι θρησκείες στήνονται στις προηγούμενες δοξασίες. Το κόλπο του Εβραίου Ιωάννη να εξαγνίζει στο νερό παίζει σ’ όλες τις αρχαίες θρησκείες, με διάφορες παραλλαγές. Ο συγκεκριμένος Εβραίος Τζώνης είναι τεράστιο πρόσωπο. Διαχρονικό. Από κοντά και ο Ιωάννης του χριστιανισμού, ο προφήτης ο ταυτισμένος με το ύδωρ και το ποταμίσιο νερό.

Και με τον Χριστό, παλιό το έργο. Παμπάλαιο. Ιδιαίτερα στους λαούς της Μεσογείου πάντα υπήρχε ένας σωτήρας που γεννήθηκε από μία κοπελλιά παρθένα.

Μιλάμε σήμερα για τον Βαπτιστή. Για τη βάπτιση. Η γέννηση, θα πει ο άσχετος, είναι που μετράει, το ότι ήρθα στη ζωή, όχι ότι θα μου δώσουν ένα όνομα, Περίανδρος, Χαράλαμπος, Σουλτάνα, και Ευτέρπη. Δεν είναι έτσι. Η βάπτιση δεν είναι μία σκέτη ονοματοδοσία. Ότι σου δίνουν ένα όνομα. Συμβολίζει κάτι περισσότερο από το να πάρει ο κανακάρης και η μπέμπα ένα όνομα.

Πήγε ο Χριστός στον Ιορδάνη ποταμό, εκεί που βάπτιζε κόσμο ο Τζων, και καθάριζε τις αμαρτίες με το νερό, και του λέει: «Είσαι εσύ που βαφτίζεις με τη φανέρωση του Αγίου Πνεύματος;». Όχι, του λέει, ο Ιωάννης, δεν θα σε βαπτίσω εγώ, πήρα πρέφα ποιος είσαι, εσύ θα βαπτίσεις εμένα. Ο βαφτιστής αντελήφθη ότι ο υπέρτατος μάρτυς, ο αληθινός Αμνός του Θεού, ο μεσίας είναι ο γιος της Μαρίας.

Παραμυθάκια. Αυτά είναι θρησκείες. Τέλος πάντων, από τότε άρχισε το μυστήριο της Βαπτίσεως. Και, βέβαια, το πρόσωπο που «συνδέθηκε» ιστορικά και μυθολογικά με τον Ιωάννη ήταν η Σαλώμη. Ένα τσογλανοκόριτσο που ζήτησε τον αποκεφαλισμό του Ιωάννου από τον θείο της, τον μαϊμού βασιλιά Ηρώδη τον Αντύπα. Λέω μαϊμού, διότι ήταν βασιλιάς υποτελής στους Ρωμαίους κατακτητές της Ιουδαίας.

Αναφέρεται στα ευαγγέλια ότι ο Ιησούς Χριστός είχε μία αδελφή Σαλώμη, άλλη αυτή. Υπαρκτό πρόσωπο η Σαλώμη, αυτό το τσουλάκι που ζήτησε τον αποκεφαλισμό του βαπτιστή, όμως το εν λόγω σκηνικό από κάποιους θεολόγους αμφισβητείται. Έχει καμία σημασία;

Διαβάστε ακόμα:

ΜΑΙΜΟΥ ΓΥΜΝΙΑ ΔΙΑΣΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΛΑΚΑΣ