ΜΙΑ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Η ΚΛΕΨΙΑ

 

Τσακώσανε την κυρία να κλέβει σε επώνυμο βιβλιοπωλείο. Και δεν ήταν η πρώτη φορά. Ήταν η τέταρτη που την πήραν χαμπάρι. Γύρευε πόσες άλλες φορές δεν κρατήθηκε να μην τσουρνέψει κάτι, οτιδήποτε σε μαγαζί. Κάτι που δεν το έχει ανάγκη. Κάτι που δεν θα το αγόραζε. Κάτι που κοστίζει πάμφθηνα. Η 70χρονη σύζυγος γνωστού επιχειρηματία, στα νειάτα της άσημη χορεύτρια, κυριεύεται από το πάθος της. Γι' αυτό από τα ίδια τα παιδιά της, όταν βγαίνει για ψώνια, είναι υπό... παρακολούθηση.

Επιστημονικά το λένε κλεπτομανία. Γιατί πρόκειται περί μανίας. Και ο κλεπτομανής είναι ασθενής. Άρρωστος αθεράπευτος. Δεν αυτοελέγχεται. Δεν συγκρατείται. Το ξέρει ότι κινδυνεύει να ξεφτυλιστεί, ακόμα και να τιμωρηθεί. Αν, όμως, βρει την ευκαιρία, στην πραγματικότητα ψάχνει την ευκαιρία να κλέψει. Να νοιώσει την ηδονή της κλοπής. Την ικανοποίηση της κλοπής. Την ακατανίκητη ανάγκη να κλέψει.

Άνοιξε την τσάντα της η κυρία κι έριξε μέσα ένα βιβλίο. Αξιοπρεπέστατη στην εμφάνιση. Καλοντυμένη. Μέχρι που ο υπάλληλος του καταστήματος, όταν την τσεκάρε από την κρυφή κάμερα, ντρεπόταν να της ζητήσει πίσω το βιβλίο.

Μιλάμε για τον κλεπτομανή, όχι τον κακοποιό, τον κλέφτη. Είπαμε, ο μανιακός της κλοπής είναι άρρωστος. Όπως ο εξαρτημένος στο ναρκωτικό, γι' αυτό τον αντιμετωπίζει με επιείκεια ο νόμος.
Ο Φρόυντ, που όλα τα συνδέει με το σεξ, δεν εξαιρεί και τη ψυχαναλυτική εξήγηση του στην παθολογική κλεπτομανία. Υποστηρίζει ότι η κλεπτομανία προσφέρει και σεξουαλική ικανοποίηση. Επιστημονική προσέγγιση στο φαινόμενο της κλεπτομανίας είναι και μια διαφορετική ερμηνεία. Ότι ο κλεπτομανής με την ενέργεια του να βουτήξει κάτι αντιστέκεται, αντιδρά, όχι βέβαια συνειδητά, στην ''πουτάνα κενωνία'' που εκφράζει την κυνικότητα της με τα πολυκαταστήματα.
Διαβαστε ακομα:

ΞΕΧΝΑΜΕ ΤΙΣ ΚΡΕΜΑΛΕΣ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ