ΕΡΧΕΤΑΙ Ο ΓΟΥΝΤΥ ΑΛΕΝ ΚΑΙ ΦΕΡΝΕΙ ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΚΑΙ ΠΗΤ

 

Πιθανόν να μην ήμουνα σε φόρμα εκείνη τη νύχτα. Μπαίνω μέσα στη σκοτεινή αίθουσα να δω το φιρμάτο πράμα και πέφτω σε κάγκελο. Σου λέω δεν βλεπόταν. Δεν μπορεί, σκέπτομαι, κάποιο νόημα θα έχει το έργο, απλά δεν έχει φανεί ακόμα. Να, όμως, που τελείωσε η ταινία και ήταν μία ξεγυρισμένη μάπα.

Κι όμως τη γύρισε ο Γούντυ Άλεν. Ο ταλαντούχος. Ο προικισμένος. Ο πετυχημένος. Ο αναγνωρισμένος. Κι όλοι μιλούσαν για το πόσο ωραία δουλειά ήταν η ταινία που έκανε στο Παρίσι ο Αμερικανοεβραίος σκηνοθέτης, ηθοποιός και σεναριογράφος.

Είπαμε. Ίσως εκείνη την ημέρα εγώ να μην ήμουνα καλά. Συμβαίνει. Το ‘χω πάθει. Έχω δει ταινία αριστούργημα και το κατάλαβα τη δεύτερη φορά. Όταν την παρακολούθησα την πρώτη φορά είπα ότι είναι για πέταμα.

Βρήκε κόλπο ο Γούντυ Άλεν και τα τελευταία χρόνια φτιάχνει ταινίες που η δράση τους τοποθετείται σε μία μεγάλη ευρωπαϊκή πόλη. Ήδη γύρισε ταινίες για τη Βαρκελώνη, τη Ρώμη, το Παρίσι, και τώρα, λέγεται, ότι θα κοπιάσει για Αθήνα μερηά. Στην ελληνική πρωτεύουσα για να πιάσει το θέμα της κρίσης, οικονομικής και κοινωνικής. Θα πρωταγωνιστήσει ο Μπράντ Πητ, στο ρόλο ενός συγγραφέα που διαμένει στην Πλάκα, μαζύ του και η Πενέλοπε Κρουζ.

Ο τύπος, λέω για τον Γούντυ Άλεν, κακάσχημος, σκέφθηκε να εκμεταλλευθεί τη φάτσα του και να ασχοληθεί με το σινεμά. Όπως άλλος έχει ομορφιά τραβηκτική, αυτός έχει μία φάτσα που σε προκαλεί να τον λυπηθείς. Και επειδή κατέβαζε ιδέες το μυαλό του άρχισε να φτιάχνει ταινίες που τις έγραφε ο ίδιος και τις σκηνοθετούσε. Περίεργες ταινίες, για ειδικό κοινό.

Κι όταν έγινε μάστορας στη δουλειά, σα σκηνοθέτης, την κάνει γυριστή και από τις πολύ ποιοτικές και διανοουμενίστικες ταινίες σκηνοθετεί κατ’ εξοχήν εμπορικά φιλμ. Αστυνομικά, κοινωνικά, θρίλερ, ό,τι θες.