Η ΕΚΛΟΓΗ ΤΗΣ ΜΕΡΥΛ ΣΤΡΗΠ, ΟΧΙ ΤΟΥ ΧΟΛΥΓΟΥΝΤ
Είναι κάποιες ταινίες ξεχωριστές. Δεκάδες γυρίζονται κάθε μέρα σ’ όλο τον κόσμο, καλές, κακές, μέτριες, ποιοτικές, κλάσεως, όμως υπάρχει και η κατηγορία των «ξεχωριστών» ταινιών, ας το πω έτσι. Μια τέτοια είναι η Εκλογή της Σόφυ, του 1982, που σκηνοθέτησε ο Άλαν Πάκουλα, αξιόλογος κινηματογραφιστής.
Δεν βλέπεται αυτή η ταινία που προβάλλει απόψε στις 10.45 η Δημόσια Τηλεόραση. Θες μεγάλα κουράγια να παρακολουθείς το ρόλο που παίζει η μέγιστη Μέρυλ Στρήπ. Είναι η μεγάλη της εποχής μας στο σινεμά. Μετά απ’ αυτήν όλες οι άλλες.
Ούτε να σκεφθώ θέλω τις σκηνές που το κτήνος ο χιτλερικός αξιωματικός θέλει να της πάρει το ένα από τα δυο παιδιά της και της ζητάει να διαλέξει αυτή. Πώς της δίνεις τέτοια σκηνή σα σκηνοθέτης, πώς την παίζεις σαν ηθοποιός. Όταν είσαι Μέρυλ Στρηπ δεν θα κάνεις απλά το καλύτερο, αλλά αυτό που θα μείνει στην Ιστορία του κινηματογράφου (στη φωτό καρέ από την ταινία).
Για το ρόλο της Πολωνοεβραίας που γλύτωσε από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης η ηθοποιός πήρε το δεύτερο Όσκαρ της. Άστο αυτό. Η κυρία έμαθε πολωνικά πριν αρχίσουν τα γυρίσματα της ταινίας. Είπες τίποτα;
Ο μεγάλος ηθοποιός γράφει την Ιστορία του Χόλυγουντ. Κανένα πρόβλημα για την κινηματογραφική βιομηχανία, άλλωστε αυτό θέλει το Χόλυγουντ, να πάει πάσο τον παιχταρά, τον ηθοποιό υψηλής κλάσεως. Όχι ο ηθοποιός να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του κόσμου, αυτό θα το κάνει η μετριότητα.
Διαβάστε ακόμα: