ΜΑΡΚΗΣΙΟΣ ΝΤΕ ΣΑΝΤ ΚΑΙ ΑΔΟΛΦΟΣ ΧΙΤΛΕΡ

Εμείς, όμως, που βλέπουμε ακόμα μπροστά μας, αυτά τα εκατομμύρια ανθρώπων
μέσα στο φως των προβολέων,
ανάμεσα σε βρισιές, σε γαβγίσματα σκύλων
που ζούμε ακόμα μ' εκείνες τις εικόνες,
ξέρουμε ότι και σήμερα εκατομμύρια ανθρώπων
υπομένουν βουβά, παθητικά την εξόντωσή τους
κι αυτή τη φορά τα μέσα της εξόντωσης
θα είναι ασύγκριτα πιο αποτελεσματικά από τα παληά μέσα.
Θεατρικό έργο «Η Ανάκριση» του Πέτερ Βάις. Χιτλερικό στρατόπεδο εξόντωσης στο Άουσβιτς. Αυτό είναι το έργο του μεγάλου Γερμανού, που τον θυμόμαστε με αφορμή τον θάνατό του, σα σήμερα, 10 Μαΐου, το 1982. Έργο εμβληματικό, δύσκολο, αδυσώπητο. Με υλικό από τη μεγάλη δίκη των ναζιστών στη Φραγκφούρτη και τις καταθέσεις των επιζήσαντων του στρατοπέδου.
«Η καταδίωξη και η δολοφονία του Μαρά», άλλο έργο του εβραϊκής καταγωγής Πέτερ Βάις, που με την άνοδο του Χίτλερ εγκατέλειψε την Γερμανία, εγκαταστάθηκε στη Σουηδία και πέθανε σα πολίτης της δεύτερης πατρίδας του.
Ο Μαρκήσιος Ντε Σαντ, ο μέγας, ο κορυφαίος πορνογράφος της ανθρώπινης Ιστορίας, εραστής του πόνου στη σεξουαλική πράξη, πιο σωστά στην ανωμαλία, αδικημένος λογοτέχνης, αναγνωρισμένος μετά το θάνατό του, αριστοκράτης και υποστηρικτής της Γαλλικής Επανάστασης, πνεύμα ανυπότακτο, τον μπουζουριάζουν στο τρελλοκομείο. Ο Σαντ, από το όνομα του οποίου προέρχεται ο όρος σαδισμός, σκηνοθετεί στη φυλακή με «ηθοποιούς» τρόφιμους του τρελλοκομείου την ιστορία της δολοφονίας του πρωτοεπαναστάτη Jean-Paul Marat.
Διαβάστε ακόμα: