ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΑΤΖΗΔΑΚΙ ΣΤΟΝ ΘΕΟΦΑΝΟΥΣ
Πρόσφατα έγραψα ένα άρθρο, λέγοντας πόσο ξύπνιος είναι ο Θεοφάνους, πόσο σωστός επιχειρηματίας και ότι του βγάζω το καπέλο. Τα σχόλια που έγιναν εκατοντάδες και ποικίλα. Κυρίως αρνητικά, για αυτό που «βγάζει» στην τηλεόραση.
Υπήρξαν και κάποια που έλεγαν: «Δεν τον πάω, αλλά είναι σημαντικότατος συνθέτης». Αυτό με έβαλε σε σκέψεις. «Σημαντικότατος συνθέτης;» Πολύ βαριά κουβέντα. Δηλαδή αν ο Θεοφάνους είναι σημαντικότατος, ο Χατζιδάκης και Θεοδωράκης τι είναι; Επειδή είμαι άνθρωπος που θέλω να ακριβολογώ και δεν θέλω να παρασύρομαι από υπερβολές, σκέφτηκα πολλά και διάφορα. Και εδώ θα ήθελα και την γνώμη φίλων μουσικών και συνθετών που ξέρουν καλύτερα.
Ερώτηση: Το ζεϊμπέκικο, το χασάπικο, ο καρσιλαμάς, το τσιφτετέλι, το χασαποσέρβικο κτλ. κτλ. είναι συγκεκριμένα είδη μουσικής, με πολύ συγκεκριμένα μέτρα και ρυθμό. Τα έφτιαξαν οι παλιοί και οι καινούργιοι βασίζονται πάνω σ’ αυτά. Δεν γίνεται να γράψεις ζεϊμπέκικο αν δεν έχει τον γνωστό ρυθμό και τα γνωστά μέτρα, έτσι δεν είναι; Άρα όταν οι καινούργιοι «γράφουν» ένα ζεϊμπέκικο, τι κάνουν ακριβώς;