ΦΛΟΥ, ΦΙΛΕ ΜΟΥ..., ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΦΛΟΥ

 

Παύλος Σιδηρόπουλος. Ο ροκάς. Όνομα που ακόμα παίζει στη μουσική, όχι βέβαια στην κεντρική σκηνή, άλλωστε ποτέ δεν ήταν στη σέντρα ο συνθέτης, στιχουργός και τραγουδιστής, κινούνταν στο περιθώριο, στο αντισυμβατικό χώρο. Σίγουρα κάτι λέει ότι παραμένει αξέχαστος σε κάποιους, έχει ακόμα προσωπικό ακροατήριο, 27 χρόνια από το θάνατό του. Εθισμένος με την ηρωίνη, πιθανόν να αυτοκτόνησε, να πήρε με τη θέλησή του υπερβολική δόση.

Στα 42 του πέθανε ο Σιδηρόπουλος, που γεννήθηκε σα σήμερα 27 Ιουλίου, το 1948. Σχεδόν ίδια πορεία είχε και ο επίσης Θεσσαλονικιός Νικόλας Άσημος, Ασημόπουλος το κανονικό του όνομα, ένα χρόνο μικρότερος, που αυτοκτόνησε δυο χρόνια πριν το τέλος του Σιδηρόπουλου. Και οι δύο ήταν φοιτητές στο Αριστοτέλειο πανεπιστήμιο, και οι δύο παράτησαν τις σπουδές, κατέβηκαν στην Αθήνα, έγιναν μουσικοί «προσωπικής ιστορίας».

Ό,τι καλύτερο γράφτηκε στην ροκάδικη μουσική στην Ελλάδα θεωρείται ο εμβληματικός «Φλού», το 1976, άλμπουμ του Σιδηρόπουλου με το συγκρότημα Σπυριδούλα, τα αδέλφια Σπυρόπουλου. Ο Έλληνας «πρίγκηπας της ροκ» τραγουδάει:

Μια ιστορία θα σας πω,
Για το Μπάμπη, το Μπάμπη τον φλου,
Που του 'λεγες, Βρε, Μπάμπη, τι τρέχει εδώ,
Σου 'λεγε Φλου, φίλε μου..., όλα είναι φλου.
Πάντα πιωμένος και άνεργος,
Ήταν ωραίος ο Μπάμπης ο φλου,
Μουρμουράει μόνος και διαρκώς
Σου 'λεγε Φλου, φίλε μου..., όλα είναι φλου.

Πόντιος από Ρωσία ο πατέρας του Παύλου Σιδηρόπουλου, είχε μια βιοτεχνία που έφτιαχνε μόνο αυτός φωτογραφικό χαρτί. Κρητικιά η μητέρα του, το γένος Ζορμπά, με σπουδές στο πιάνο. Δισέγγονος του Αλέξη Ζορμπά, ανηψιός της Έλλης Αλεξίου και της Γαλάτειας Καζαντζάκη, πρώτης συζύγου του Νίκου Καζαντζάκη. Έχοντας επαφή μ' αυτές τις δύο γυναίκες αλλά και τον σπουδαίο επίσης αριστερό λογοτέχνη Μάρκο Αυγέρη, δεύτερο σύζυγο της Γαλάτειας, ήταν επόμενο να επηρεαστεί η οργισμένη και ευαίσθητη ψυχή του Παύλου.

Άκουγε τους Animals, αγγλικό ροκ συγκρότημα της δεκαετίας '60, κατάλαβε με τι θα ήθελε να ασχοληθεί στη ζωή του. Πάντα στο ψάξιμο και στην περιπέτεια. Συνεργασίες με διαφορετικούς μουσικούς, χωρίς να τον πνίγει το άγχος της καριέρας. Ποτέ δεν μπήκε σε μια σειρά, για κάτι σταθερό, σ' ένα μονοπάτι, ήταν ό,τι βγει. Μέχρι που πρωταγωνίστησε σε ταινία, με τίτλο «Ασυμβίβαστος» με Μπέτυ Λιβανού και Βέρα Κρούσκα. Είχε ξεκινήσει με το συγκρότημα Δάμων και Φιντίας που έφτιαξε με τον ανήσυχο κιθαρίστα των Olympians, που έγινε πασίγνωστο λόγω του ποπ τραγουδιστή τους Πασχάλη.

Διαβάστε ακόμα:

Ο άγιος του σινεμά