ΜΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΣΑΝ ΤΗΝ ΚΑΡΜΕΝ
Ελλάδα του 1955. Πρώτο τραπέζι πίστα στην μεταπολεμική και μεταεμφυλιοπολεμική Ελλάδα οι Χατζηδάκις, Τσαρούχης, Κακογιάννης, Μελίνα Μερκούρη και σία που τότε πρωτοακούγονται. Ονόματα και μορφές που κυριαρχούν όχι τόσο στο γήπεδό τους, με την τέχνη τους, όσο με την κοινωνική και πολιτική παρουσία τους. Το αυτό ισχύει και για τον Μίκη Θεοδωράκη, ο οποίος στεκόταν στην απέναντι πλευρά.
Δεν κατηγορούμε κανέναν προσωπικά, όποιος το κάνει αυτό χάνει τη μπάλα. Καταγράφουμε μία πραγματικότητα. Άτομα καλλιτεχνικής αξίας που με τον καλύτερο τρόπο διαφήμιζαν διεθνώς την Ελλάδα, αλλά και γενικώτερα η ντόπια διανόηση είναι αυτοί που καπέλωσαν την όποια κουλτούρα λειτούργησε στην πατρίδα μας. Και ποιο ήταν το αποτέλεσμα;
Οι καλλιτέχνες και οι στοχαστές της χώρας που έπαιζαν και πολιτικά, όχι μόνο πολιτιστικά, πόσο εμπόδισαν την επίθεση στην ποιότητα ζωής; Κανείς δεν διαφωνεί ότι από δεκαετία σε δεκαετία σκαρτεύουν τα πάντα σ' αυτό τον τόπο. Αρκεί να επισημάνει κανείς πως αναδεικνύεται όλο και περισσότερο η σάχλα, η γελοία ελαφρότητα, το τίποτα με περιεχόμενο.
Σα σήμερα 21 Νοεμβρίου, το 1955, βγαίνει στις αίθουσες η ταινία Στέλλα. Του 33χρονου Κύπριου Μιχάλη Κακογιάννη. Η πρώτη κινηματογραφική εμφάνιση της Μελίνας Μερκούρη, που στο έργο ο Γιώργος Φούντας της λέει τη διάσημη ατάκα: ''Στέλλα, κρατάω μαχαίρι''. Σκηνικά Τσαρούχης. Μουσική Χατζιδάκις και τα τραγούδια του Αγάπη που 'γινες δίκωπο μαχαίρι, Εφτά τραγούδια θα σου πω, Το φεγγάρι είναι κόκκινο.
Το ιστορικό. Ο Ιάκωβος Καμπανέλλης σε διασκευή της Κάρμεν του Μαλιμέ παρουσιάζει το θεατρικά έργο Η Στελλα με τα κόκκινα γάντια. Η Μερκούρη ζητάει από τον συγγραφέα να φτιάξει μία Ελληνίδα Κάρμεν. Και γεννήθηκε η τραγουδίστρια Στέλλα που δεν υπολόγιζε κανέναν, ο απόλυτος ανεξάρτητος χαρακτήρας. Μία ηρωίδα, αλλά και μία ταινία που την επέκρινε σκληρά η τότε αριστερά. Ότι η Στέλλα είναι ένα τσουλί.
Η Στέλλα της ταινίας ''τα 'χει'' με το πλουσιόπαιδο Αλέκο Αλεξανδράκη, ''τα φτιάχνει'' με τον ποδοσφαιριστή του Ολυμπιακού Γιώργο Φούντα και μαζί του πάει για γάμο. Στήνει τον γαμπρό στην εκκλησία και περνάει τη νύχτα μ’ ένα τεκνό, τον Κώστα Κακαβά,
Διαβάστε ακόμα: