ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΕΣ ΨΕΥΤΟΠΑΤΡΙΩΤΙΚΕΣ
Αυτό δεν το κατάλαβα ποτέ. Γράφει κάποιος κάτι όχι ευχάριστο, ίσως και κακοηθέστατο για την Ελλάδα, και επιτόπου τον χαρακτηρίζουν “προκλητικό”. Άστονα, ρε, να το γράψει. Είτε έχει δίκαιο, είτε όχι. Μην ασχολείσαι. Δεν σε συμφέρει να πεις το πολυμεταχειρισμένο “Μας προκαλούν”.
Πιθανόν να σε προκαλούν. Γιατί, όμως, κάνεις το παιχνίδι τους; Άσε ότι παίζει αυτό που γράφουν να μην έχει σκοπιμότητα σε βάρος σου. Να μην είναι ενέργεια δόλια. Οι άνθρωποι να γράφουν κάτι ενάντιο της Ελλάδος που όμως μας αξίζει.
Η κουβέντα με αφορμή το αμόκ ενθουσιασμού στην Ελλάδα για τις ανασκαφικές έρευνες στον αρχαίο Τάφο της Αμφίπολης, το 2014, το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου. Δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας Hurrieyet μπέρδευε την Αμφίπολη με την σημερινή ρευστή πολιτική κατάσταση. Και επέκρινε τους Έλληνες, ότι πέταξαν από τη χαρά τους όχι τόσο για τα αρχαιολογικά ευρήματα, όσο για να ξεχαστεί η οικονομική κρίση, που πραγματικά τους μειώνει διότι αυτοί οι ίδιοι είναι οι υπαίτιοι.
Λοιπόν. Άστους να λένε. Τους Τούρκους, και όποιους άλλους. Για τούτο και για εκείνο. Τι κόλπο είναι εδώ και 180 χρόνια; Ότι μας προκαλούν. Ναι, ρε, σε προκαλούν. Ναι, ας δεχθούμε, αν και δεν είναι σίγουρο, ότι σε προκαλούν. Εσύ, γιατί... προκαλείσαι; Γιατί δείχνεις ότι ενοχλείσαι; Να σου πω εγώ το γιατί. Επειδή είσαι μικρός. Ναι, είσαι μικρός. Γιατί, όμως, να παραδέχεσαι ότι είσαι μικρός, κι αυτό συμβαίνει όταν ... προκαλείσαι. Και μικρός είσαι και λίγος.
Ποιοι, όμως, είναι αυτοί που εκδηλώνουν τα συναισθήματα πρόκλησης του ελληνικού λαού; Εδώ σε θέλω! Τα μήντια. Αυτόν τον εύκολο τρόπο έχουν για να κάνουν επίδειξη ψευτοπατριωτισμού και ψευτοεθνικισμού. Αν σκεπτόντουσαν αληθινά πατριωτικά τότε στην ατζέντα τους θα υπήρχε και το όπλο “Αδιαφορία” στις ξένες ... προκλήσεις.
Με την ευκαιρία. Όταν έσκασε η μπόμπα της Αμφίπολης, τα ΜΜΕ για μέρες πολλές έπαιξαν πολύ δυνατά την Αμφίπολη. Περίεργο. Περιεργότατο. Το πρώτο που θα έλεγες είναι ότι οι Έλληνες έχουν μεγάλο ενδιαφέρον για τα “αρχαία”. Χεστήκανε, όμως. Περισσότερο ενδιαφέρον υπάρχει στο εξωτερικό για την πολιτιστική κληρονομιά των Ελλήνων, παρά στο εσωτερικό. Τσεκαρισμένο. Καρατσεκαρισμένο.
Δεν το συζητάμε ότι αυτά που βρέθηκαν στον Τάφο της Αμφιπόλεως είναι υψηλής αρχαιολογικής αξίας. Και λοιπόν; Μήπως γνωρίζουμε τα μνημεία στην Ελλάδα, που βρίσκονται, ποια είναι, και αναφέρομαι στα σπουδαιότερα. Μήπως τα επισκέπτονται οι Έλληνες και δεν το έχουμε πάρει πρέφα.
Δεν θυμάμαι, για παράδειγμα, κάποια κυριακάτικη εφημερίδα να έκανε προσφορά π.χ. έναν Οδηγό Αρχαιολογικών Μουσείων. Γιατί; Εμπόριο κάνουν οι άνθρωποι και αυτό δεν είναι ντροπή. Πουλάνε ό,τι πουλάει. Ό,τι αγοράζεται. Από σιντί, ντιβιντί, μέχρι περιοδικά, ό,τι άλλο χώνουν μέσα ως ένθετο, που όμως ενδιαφέρει τους αναγνώστες, τον κόσμο. Να, γιατί δεν κολλάει τόσο μεγάλη δημοσιότητα για ένα αρχαιολογικό εύρημα, όπως αυτό στην Αμφίπολη.
Διαβάστε ακόμα: