ΑΠΟ ΠΙΤΣΙΡΙΚΑΣ ΜΕΓΑ ΜΕΓΕΘΟΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Σπάνιο είναι να βρεθείς σε γάμο και να μην ακούσεις Μέντελσον. Το πασίγνωστο “Γαμήλιο Εμβατήριο”. Μετά τη λειτουργία στην εκκλησία, στη γαμήλια δεξίωση θα εμφανιστούν ο γαμπρός και η νύφη πιασμένοι χεράκι-χεράκι. Είναι μια μελωδία που συμπεριλαμβάνεται στο αριστούργημα του Γερμανού συνθέτη “Το Όνειρο Θερινής Νυχτός”, βασισμένο στο έργο του Σαίξπηρ. Το έγραψε στα 17 του χρόνια ο Felix Bartholdy Mendelssohn, που πέθανε από εγκεφαλικό, σα σήμερα 4 Νοεμβρίου, το 1847, σε ηλικία 39 χρονών.
Μουσική ιδιοφυία. Παιδί θαύμα. Πήρε μαθήματα πιάνου από την μητέρα του και στα 9 του έπαιξε μπροστά σε κοινό. Μέχρι 16 χρονών, είχε γράψει ποσοτικά περισσότερο μουσική από τον Μότσαρτ. Ο Μότσαρτ! Ο Θεός του. Δεν σταμάτησε να τον μελετάει, όπως τους Μπαχ, Χέντελ και Μπετόβεν.
Παππούς, ο Μωυσής Μέντελσον, Εβραίος φιλόσοφος της εποχής του διαφωτισμού. Πατέρας, ο Αβραάμ Μέντελσον, τραπεζίτης, που ξέκοψε από τον εβραϊσμό, αρνήθηκε να κάνουν περιτομή στο πέος του γιου του Φέλιξ, ο οποίος δεν πήρε εκπαίδευση θρησκευτική. Η μάνα του Φέλιξ επίσης Εβραία.
Πλησιάζεις το βιβλίο ζωής του Φέλιξ Βαρθολομαίου Μέντελσον και έρχεσαι πολύ κοντά στην εποχή του, κοινωνικά και μουσικά. Αντιλαμβάνεσαι τη θέση της μουσικής, αυτής που λέμε κλασική, αλλά και εκκλησιαστική, και ποια η αξία της στη μεσαία και την ανώτερη τάξη. Στα 20 χρόνια αναγνωρίζεται μεγάλος μουσικός και από τότε εντυπωσιάζει ως μαέστρος στο “Κατά Ματθαίον Πάθος” του Μπαχ. Περισσότερο από κάθε άλλον συνθέτη, η μουσική σκέψη και η γραφή του Μέντελσον, σύμφωνα με τους ειδικούς, επηρέασε τον μουσικό 19ο αιώνα. Παντρεύτηκε στα 28 του και έκανε πέντε παιδιά.
Διαβάστε ακόμα: