ΟΤΑΝ ΕΚΛΕΙΣΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Η τροφή εισέρχεται στο στομάχι. Τι γίνεται εκεί μέσα; Μιλάμε για την αυτοματοποιημένη οργανική λειτουργία στο σώμα. Δεν μιλάμε για ποδόσφαιρο και όποια άλλη δραστηριότητα, αθλητική κι όχι, που προσχεδιάζεται, προετοιμάζεται, προκειμένου κάποιος να φθάσει στο αποτέλεσμα, στο γκολ, στην κάθε επιτυχία.

Ο Γερμανός βιολόγος Τεοντόρ Σβαν έψαξε τη διαδικασία της πέψης. Δεν ήταν ο πρώτος. Ο επιστήμονας κάτι βρίσκει, αφού παραλάβει τη σκυτάλη της ανακάλυψης από τον προηγούμενο ψάχτη. Και στη συνέχεια ακολουθεί άλλος που θα προσθέσει, που θα συμπληρώσει ή και θα ανατρέψει ή και ακυρώσει την προηγούμενη επιστημονική επισήμανση. Όλα κατ' αρχήν προχωράνε με βάση τις θεωρίες, μέχρι αυτές να επαληθευθούν. Επιβεβαιωθούν. Διαφορετικά, η θεωρία του τάδε πετιέται στον κάδο απορριμάτων του σύμπαντος, χωρίς ποτέ να σταματήσει η επιστημονική ανησυχία.

Ο Σβαν γεννήθηκε σα σήμερα στις 7 Δεκεμβρίου, το 1810, κι ανακάλυψε το πρώτο ζωικό ένζυμο που καταγράφηκε, την πεψίνη που βοηθάει στην πέψη. Είναι ο αναγνωρισμένος πατέρας της κυτταρολογίας. Κύτταρο! Σύστημα ολόκληρο. Δεν πας πουθενά, ούτε βηματάκι, αν δεν ξέρεις τι είναι κύτταρο.

Αποφοίτησε από κολέγιο Ιησουιτών ο Θόδωρος Σβαν, ο επινοητής του όρου “μεταβολισμός”. Τις έννοιες της πειθαρχίας, της συνέπειας και της αυστηρότητας σε ακραίους βαθμούς τις γνώρισε στο κολέγιο της Κολωνίας. Και μετά ο δρόμος του στο πανεπιστήμιο της Βόννης σταυρώθηκε με τον δάσκαλό του, τον Γιοχάνες Πέτερ Μύλερ. Πιάνομαι από την ευκαιρία, για να τονίσω ότι όλα τα λεφτά είναι ο δάσκαλος, αρκεί ο νέος να διακρίνεται από κουλτούρα μαθητή και βέβαια να αναγνωρίζει ως τράπεζα και εκκλησία μαζί τον δάσκαλό του. Τράπεζα γνώσεων και εκκλησία επικοινωνίας.

Έχουμε μυς. Και νεύρα. Το μάθαμε αυτό πριν χιλιάδες χρόνια. Παρακάτω. Εκεί την έπεσε ο Τεό, στις ιστολογικές ανακαλύψεις. Ποια είναι η κυτταρική καταγωγή και πώς αναπτύσσεται π.χ. το σμάλτο στα δόντια, η κερατίνη στα νύχια. Όταν έκλεισε το βιβλίο της αρχαίας Ελλάδος σ' αυτό που λέγεται επιστήμη και τεχνολογία το λόγο έχει η Ευρώπη, καμία Ασία και Αμερική, Αφρική και Αυστραλία. Μόνον η Ευρώπη.

Διαβάστε ακόμα:

Η ΑΠΙΘΑΝΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΜΕ ΟΡΚΙΣΜΕΝΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ!