ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΕΣ ΑΝΩΜΑΛΙΕΣ ΣΕ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ

 

“Δεν θέλω να παντρευτώ ξανά, προτιμώ να είμαι η ερωμένη του άνδρα που αγαπώ, όχι η σύζυγός του...”. Φοβερά πράγματα.Στα 73 της χρόνια η κυρία και δείχνει την τεράστια κλάση της με τούτα τα λόγια. “Θέλω να είμαι ερωμένη, όχι η σύζυγος...”

Ερωμένη σ' αυτή την ηλικία; Ναι, αισθάνεται ικανή να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του εραστή της. Μιλάμε για βραβευμένη καλλιτέχνιδα, για άτομο με αξιοπρεπέστατη προσωπική ζωή, όχι κάποιο τσουλί. Σαρλότ Ράμπλιγκ. Ψυχρή φωνή, παγωμένο βλέμμα, μεταλλική ματιά. Ατού της το μυστηριώδες όπως ξεπηδάει μέσα από τα μάτια της και απλώνεται σ' όλη τη φιγούρα της.
''Το ότι βρίσκομαι στην όγδοη δεκαετία της ζωής της δεν σημαίνει πως δεν υπάρχω ακόμα ως γυναίκα, ως σύντροφος. Πως έχω τελειώσει, πως δεν μπορώ να δώσω στον αληθινό αρσενικό ό,τι περιμένει από το ταίρι του...''.

Αυτά δεν τα λέει η ίδια, απλά “μεταφράζεις” την κουβέντα της όπως τη διαβάζεις στους Sunday Times. Είπε και το άλλο: “Νοιώθω να ανάβει μέσα μου ο διακόπτης του αρπακτικού..., ότι μ' αυτόν που είμαι θέλω να είμαι η ερωμένη του, όχι η σύζυγός του...”.

Είχε γράψει στην Ιστορία του σινεμά η Charlotte Ramblinig, γεννημένη Φεβρουάριο του 1946, μ' εκείνον το ρόλο της έγκλειστης σε ναζιστικό στρατόπεδο, όπου στο νεανικό κορμί της έβγαζε όλες τις σεξουαλικές του ανωμαλίες αξιωματικός των Ες-Ες (στο ρόλο ο Ντερκ Μπόγκαρντ). Η περιβόητη ταινία του 1974 Ο Θυρωρός της Νύχτας, που σκηνοθέτησε η Ιταλίδα Λιλιάνα Καβάνι.

Μετά τον πόλεμο για να μην τον αναγνωρίσουν ο χιτλερικός αξιωματικός δεν κατέφυγε στη Λατινική Αμερική ή στη Νότια Αφρική, όπως άλλα καθάρματα σαν κι αυτόν. Είναι πλέον ένας φοβισμένος ανθρωπάκος και την σκαπουλάρει εργαζόμενος ρεσεψιονίστ βραδυνή βάρδια σε ξενοδοχείο περιθωριακό της Βιέννης. Εκεί, το 1957, εμφανίζεται με τον μαέστρο σύζυγο της η πρώην κατάδικη, στην οποία ικανοποιούσε τον σεξουαλικό σαδομαζοχισμό του.Το θύμα του δεν τον καταδίδει...

... Αντί να λειτουργούν εφιαλτικά τα σεξουαλικά βασανιστήρια που την υποχρέωνε, αυτή νοιώθει να τον ποθεί μετά από χρόνια που τον συνάντησε. Και οι δυο τους παραδίνονται σε μια χωρίς όρια αναζήτηση της σεξουαλικής ηδονής.Γι αυτό η ταινία χαρακτηρίστηκε φιλοναζιστική και απαγορεύτηκε από την λογοκρισία. Αυτό που αξίζει να σημειώσει κανείς είναι ότι αντέγραψαν και μιμήθηκαν τον ''Θυρωρό'' της Καβάνι, η οποία γεννήθηκε σα σήμερα 12 Ιανουαρίου, το 1933. Ναι, μετά απ' αυτό το φιλμ η κινηματογραφική κάμερα σκηνοθετών έδωσε ερωτισμό και γυμνό σε ακραίους βαθμούς.

Επιστροφή στην πρωταγωνίστρια του Θυρωρού, Αγλλίδα Σαρλότ Ράμπλιγκ, η οποία δεν έχει σταματήσει να γυρίζει ταινίες κάθε χρόνο. Μετά από δύο γάμους, ο δεύτερος με τον διάσημο Γάλλο συνθέτη Μωρίς Ζαρ, η κυρία έχει ζευγαρώσει με μόνιμο εδώ και χρόνια γκόμενο, ταιριαστό στην ηλικία και στις απαιτήσεις της. Και στην πραγματική ζωή η σεξουαλικότητα της κυρίας Ράμπλιγκ περιορίζεται σε ομαλές, όχι ανώμαλες επιθυμίες αλά ''Θυρωρού της Νύχτας''.

Ο Θυρωρός της Λιλιάνας Καβάνι (στη φώτο Σαρλότ Ράμπλιγκ και Ντερκ Μπόγκαρτ) παραμένει σημείο αναφοράς στην εξέλιξη του σινεμά, αλλά και αντικείμενο προβληματισμού της σεξουαλικής σχέσης σώματος και πολιτικής, σεξουαλικής επιθυμίας και ψυχισμού. Με συνέπεια το θέμα να ζητάει απαντήσεις από τις έρευνες του Μισέλ Φουκώ. Διαβάστε το κείμενο ΜΕΛΕΤΗΣΕ ΤΗΝ ΤΡΕΛΑ

Διαβάστε ακόμα:

ΜΕΛΕΤΗΣΕ ΤΗΝ ΤΡΕΛΑ