ΜΠΕΡΔΕΥΟΥΝ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΜΕ ΤΟΝ... ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
Με αφορμή το θάνατο του συγγραφέα Βασίλη Αλεξάκη, χθες Δευτέρα, στα 77 του, μεταφέρω δικά του λόγια για το βιβλίο του «μ.Χ.» (Μετά Χριστόν):
Πελώριο είναι το χάσμα ανάμεσα στην αρχαία Ελλάδα, στη φιλοσοφία, στην ελευθερία της σκέψης, και τη δογματική Ελλάδα του Βυζαντίου, τη θεοκρατούμενη. Υπάρχει ένα κενό για δέκα περίπου αιώνες που προηγούνται της ίδρυσης του Αγίου Όρους, όπου οι χριστιανοί έχουν ξεκινήσει έναν αμείλικτο πόλεμο εναντίον των Ελλήνων, δηλαδή των πολυθεϊστών, με σφαγές, με καταστροφές μνημείων. Ήταν μία λαίλαπα, που δεν άφησε τίποτα όρθιο.
Αυτό είναι το θέμα του βιβλίου «μ.Χ.» (Μετά Χριστόν). Είναι η ιστορία ενός νεαρού φοιτητή που σπουδάζει αρχαία φιλοσοφία, ιδιαίτερα τους προσωκρατικούς και στον οποίο ηλικιωμένη κυρία αναθέτει να μάθει τα πάντα για το Άγιο Όρος, αφενός γιατί πιστεύει ότι βρίσκεται εκεί ο αδελφός της, του οποίου έχει χάσει τα ίχνη πριν από 50 χρόνια, αφ’ ετέρου επειδή ίσως σκέπτεται να αφήσει εκεί την περιουσία της που είναι μεγάλη.
Μοιραία αναρωτιέται κανείς, γιατί στη χώρα της Φιλοσοφίας απαγορεύθηκε η διδασκαλία της Φιλοσοφίας ήδη από το 500 μ.Χ., όταν ο Ιουστινιανός έκλεισε τη Φιλοσοφική Σχολή της Αθήνας. Όταν ξεκίνησα το βιβλίο, απόρησα που κανείς άλλος δεν είχε ασχοληθεί με αυτό το θέμα. Μου φαινόταν οφθαλμοφανές ότι έπρεπε να γράψω.
Εγώ λέω ότι δεν υπάρχει ελληνοχριστιανικός πολιτισμός. Ή είναι ελληνικός, ή είναι χριστιανικός. Αυτός ο συνδυασμός είναι ένα τεράστιο ψέμα το οποίο συνεχίζει να διαδίδει και το ελληνικό σχολείο και η εκκλησία, ενώ στην πραγματικότητα ζούμε πάνω σε ένα ηφαίστειο.
Στο μυθιστόρημα εμφανίζεται και ο Καστοριάδης, ο οποίος εξηγούσε ότι οι Αθηναίοι επινόησαν τη δημοκρατία, ακριβώς επειδή δεν ήλπιζαν τίποτα από τους θεούς τους για καλύτερη ζωή, οπότε αφοσιώθηκαν να βελτιώσουν μόνοι τους τη ζωή της πόλης. Το δημοκρατικό στοιχείο αναιρεί το Βυζάντιο, το οποίο δεν αποτελεί συνέχεια της αρχαίας Ελλάδα, αλλά τη διαδέχτηκε όπως η νύχτα διαδέχεται τη μέρα.
Αντιληπτό για όποιον συλλέξει όλες τις πληροφορίες για την περίοδο αυτή των δέκα αιώνων που μεσολαβούν για την εδραίωση του χριστιανισμού μέχρι τον 10ο αιώνα που αποδέχεται τη νέα θρησκεία και η τελευταία περιοχή της Ελλάδας, που είναι η Μάνη. Επί δέκα αιώνες έχουμε μία τρομερή αντίσταση των Ελλήνων προς το χριστιανισμό ο οποίος εισάγει το φανατισμό.
Όλα αυτά είναι απολύτως εξακριβωμένα, γνωστά για τους ιστορικούς, απλώς δεν είναι γνωστά ευρύτερα. Αν, λοιπόν, αυτά δυσαρεστήσουν κάποιους, αυτό δεν με αφορά.
Το κείμενο είναι από τη συνέντευξη στην Ελπίδα Πασαμιχάλη που έδωσε το 2011 ο μόνιμα εγκατεστημένος στο Παρίσι Βασίλης Αλεξάκης.
Διαβαστε ακομα: