ΤΗΝ ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΟΛΗ ΕΒΓΑΖΕ ΣΤΟ ΣΕΞ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
Ζωγράφος. Σημαντικός ζωγράφος. Δεν υπάρχει κάποιος να μην αναγνωρίζει την πολύ μεγάλη αξία του. Ένας, δύο κάτι είπαν επειδή ο καλλιτέχνης έκανε μιία ψιλοαβάντα, σε προσωπικό επίπεδο, όχι ακριβώς υπέρ της χούντας στην Ισπανία. Λόγια επαινετικά στον στρατηγό Φράνκο. Εκεί θα κολλήσουμε; Να, κι αν ήταν υπέρ, να, κι αν ήταν κατά της δικτατορίας.
Ο καλλιτέχνης έχει τους δικούς του ερεθισμούς, από πρόσωπα και καταστάσεις. Εμπνέεται επειδή θαυμάζει. Επειδή μισεί. Εσύ εκτιμάς το έργο του, που αν είναι διαχρονικό στέκεται υπεράνω φασιστών, κομουνιστών, δημοκρατικών κι όπως αλλοιώς χαρακτηρίζονται.
Μέγας, υπερμέγας της σύγχρονης τέχνης ο Σαλβαντόρ Νταλί, ο οποίος με τη δική του ευθύνη έβαλε στο κάδρο της καλλιτεχνικής του δημιουργίας την προσωπική του ζωή. Πλησιάζεις το άτομο και πέφτεις λοιώμα. Ιδιόρρυθμος και ευφυής. Ένα σκέτο σκάνδαλο, μάλιστα με πλευρές σκοτεινές και αηδιαστικές.
Ο μάγος του σουρεαλισμού Salvador Domingo Felipe Jacinto dali Domenech, παγκόσμια γνωστός ως Νταλί, γεννήθηκε Μάϊο το 1904, πέθανε σα σήμερα 23 Ιανουαρίου, το 1989 και το πρόσωπό του με το τεράστιο τσιγκελωτό μουστάκι είναι από τα περισσότερο καταγραμμένα στην παγκόσμια συλλογική μνήμη. Στην ίδια σειρά μ’ εκείνα του Αβραάμ Λίνκολν, του Λένιν, του Χίτλερ, του Τσε Γκεβάρα, του Κένεντυ, του Κάστρο, του Πελέ, του Μαραντόνα, του Τζων Λένον, της Μπριζίτ Μπαρντώ.
Δεν υπάρχει κανένας Νταλί χωρίς την Γκαλά. Οι δυο τους ήταν “ένας”, όχι δύο άτομα. Έζησαν μαζί 50 χρόνια, μέχρι το 1982 που πέθανε εκείνη, η δέκα χρόνια μεγαλύτερή του. Όταν την έχασε, ήθελε να αυτοκτονήσει. Να βάλει φωτιά και να καεί ζωντανός.
Σε ακραίο βαθμό ηδονοβλεψίας ο Σαλβαδόρ. Παθιασμένος ματάκιας. Φράγκα είχε, πλήρωνε άλλους να συνουσιαζονται μπροστά του κι αυτός απολάμβανε. Παίζει και το εξής: Η περισσότερο άρρωστη απ’ αυτόν σεξομανής Ρωσίδα Γκαλά την έβρισκε να την παρακολουθεί ο Νταλί όταν πηδιόταν με τους εραστές της. Μέχρι τα 87 της χρόνια η μούσα του ζωγράφου ψοφούσε να αισθάνεται ότι αρέσει ερωτικά, ότι είναι ικανή να πλανέψει έναν άνδρα.
Τελικά, ο Νταλί, πρόσωπο παγκόσμιο, αποδεκτό από τα μεγάλα πνεύματα του καιρού του, ήταν της κατηγορίας “Γεννήθηκα για να περιπαίξω τη μοίρα μου”. Έτσι τον κόβω εγώ. Στην Ισπανία το “Ίδρυμα Γκαλά-Νταλί”, με τεράστια περιουσία, προσπαθεί να κρατήσει “αξιοπρεπή” τη μνήμη του καλλιτέχνη και της συζύγου του.
Διαβαστε ακομα: