ΣΕ ΒΛΕΠΩ ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΨΟΥΡΑ ΜΟΥ ΤΡΕΜΩ...

 
Ήθελε να κατακτά γυναίκες, καμία σχέση με τον κομπλεξικό Ναπολέοντα που σκεπτόταν μονάχα να απλώνει την εξουσία του σε όλο περισσότερα εδάφη, να κυριαρχεί σε κοινωνίες και λαούς ξένους με την Γαλλία. Ο Marie Henri Beyle που έγινε γνωστός με το φιλολογικό Stendhal, ως Γάλλος πολίτης ήταν υποχρεωμένος να φορέσει το χακί και να υπηρετήσει τις επεκτατικές εμμονές του Βοναπάρτη. Στην εκστρατεία στη Ρωσία ο Σταντάλ ήταν αξιωματικός - επιμελητείας, όχι στην πρώτη γραμμή του μετώπου.

Το «πολεμικό» μέτωπο γι' αυτόν ήταν οι γυναίκες, το αντικείμενο του πόθου του. Ο βασανισμός της σκέψης του. Η πρώτη προτεραιότητά του. Η Γαλλία τον έστειλε πρόξενο στο Μιλάνο και την Τεργέστη. Λάτρεψε την Ιταλία, και τις Ιταλίδες βέβαια, όχι μονάχα αυτές, όσες γυναίκες προκαλούσαν την αρσενική του προσοχή έβρισκε τρόπο να τις προσεγγίζει, να τις γνωρίζει. Να τους χαρίσει έρωτα, να γευθεί τον έρωτα απ' αυτές.

Στο παιχνίδι του έρωτα υπάρχει και η απόρριψη. Στο πρόγραμμα παίζει και ο πόνος, αν τελικά προκύψει η γνωριμία, η επαφή, η σχέση. Γι' αυτό ο ερωτιάρης, ο καψούρης του έρωτα Μαρί Ενρί Μπελ λέει: «Είναι ένα υπέροχο λουλούδι ο έρωτας, όμως βρίσκεται στην άκρη του γκρεμού και κινδυνεύεις να φθάσεις μέχρι εκεί, για να το κόψεις...».
Το 1822 έγραψε το εξομολογητικό βιβλίο De l' Amour, Περί έρωτος. Ο κόσμος κέρδισε τούτο το σπουδαίο έργο χάρη στην Ματίλντ, μια 28χρονη ζωντοχήρα, μια θεά, μια μοναδική, μια άπαικτη γυναίκα με αξιοπρέπεια και προσωπικότητα, η οποία αντιστάθηκε στον Γάλλο υμνητή του έρωτα. Η απογοήτευση τον τσάκισε και ο συγγραφέας γέννησε το βιβλίο De l' Amour, όπου εκτός όλων των άλλων, δημοσιεύει και τις επιστολές του προς την Ματίλντη.

«Είμαι πολύ δυστυχισμένος, ολοφάνερο πως κάθε μέρα σας αγαπώ και πιο πολύ, κι εσείς δεν τρέφετε για μένα την απλή φιλία που μου δείχνατε άλλοτε. Υπάρχει μια αδιάσειστη απόδειξη του έρωτά μου. Η αδεξιότητα που με καταλαμβάνει όταν βρίσκομαι κοντά σας, με κάνει να θυμώνω με τον εαυτό μου, επειδή αδυνατώ να την ξεπεράσω. Είμαι θαρραλέος μέχρι το σαλόνι σας, και μόλις σας αντικρύσω, αρχίζω να τρέμω. Ειλικρινά, καμία άλλη γυναίκα, εδώ και πολύ καιρό, δεν μου έχει εμπνεύσει αυτό το αίσθημα...».

Τι είχε συμβεί. Η Ματίλντ ατύχησε στο γάμο της με Πολωνό αξιωματικό, με τον οποίο έκανε δύο παιδιά, επειδή ο σύζυγος δεν ήταν στα μέτρα της, υστερούσε σε σύγκριση με τις απαιτήσεις της. Αρκετοί πολιορκούσαν την Ματίλντ, που ναι μεν ήταν διαθέσιμη, όμως μονάχα σε άνδρα ταιριαστό στα κυβικά της, στο χαρακτήρα της. Κάποια στιγμή ήταν έτοιμη να παραδοθεί στο φλερτ του Σταντάλ, ο οποίος μάλλον έκανε μια χοντράδα και η Ματίλντ ξενέρωσε, πριν τον δεχθεί στην αγκαλιά της.

Ο Σταντάλ γεννήθηκε Ιανουάριο του 1783 και πέθανε το 1842, σα σήμερα 23 Μαρτίου. Η ρομαντική, η ονειρική, η παθιασμένη διάσταση του έρωτα υπάρχει στους ήρωες των μυθιστορημάτων του. Ξεκίνησε να γράφει από τα 30 του χρόνια και αφού προπονήθηκε με τις πρώτες εκδόσεις, υπέγραψε το 1830 ''Το Κόκκινο και το Μαύρο'', και το 1839 ''Το Μοναστήρι της Πάρμας''.
Στην εικόνα η αφίσα από την ταινία του 1954 ''Το Κόκκινο και το Μαύρο'', βασισμένη στο μυθιστόρημα του Σταντάλ, με πρωταγωνιστές τον Ζεράρ Φιλίπ και την Ντανιέλ Νταριέ.

 Διαβαστε ακομα:

Η ΣΥΜΒΟΥΛΗ ΤΗΣ ΑΡΚΟΥΔΑΣ