Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΒΑΔΙΖΕΙ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΜΗ

 
από τον στήβεν αβραμίδη 
 

Ο πρώτος αριθμός είναι ο θείος. Ο δεύτερος είναι ο ουσιώδης. Ο τρίτος είναι ο ψυχικός κι ο τέταρτος ο φυσικός. Έτσι δίδασκε ο Πυθαγόρας περί το 550 π.Χ. Ποιο αριθμητικό σύμβολο θέλετε να βάλετε σήμερα στον κάθε αριθμό, είναι δικό σας θέμα. Όχι γνώσης. Πίστης. Είτε για να βγαίνουν τα μαθηματικά, είτε για ψυχικό βόλεμα. 

Αν τον πρώτο τον ταυτίσετε με το 1, έχουμε μια αμφιμονοσήμαντη αντιστοιχία που βολεύει. Η αρχή είναι το 1. Ο Χριστός γεννήθηκε το 1. Αυτό το πορτοκάλι ή εκείνο το χωράφι είναι 1, και ούτω καθ’ εξής. Τέλεια αρμονία και “μη μου τους κύκλους τάραττε”. Κι ένας πόλεμος, είτε διαρκεί μια μέρα, είτε 5 χρόνια, μετριέται σαν 1. Μεγάλη προσωπικότητα η μονάδα, η αρχή των πάντων κοσμικά. Μέχρι που σκάνε τα ακρότατα.

Θέλω να φάω μισό πορτοκάλι. Να χαρακτηρίσω έναν πόλεμο με μικρότερα μεγέθη από το 1. Ένας πόλεμος διάρκειας μιας μέρας από έναν πενταετή, άλλο βάρος έχει.

Τι γίνεται τώρα, κύριοι εσωτερικοί μαθηματικοί της σχολής του Κρότωνα; Δηλαδή εμείς, για πλάκα γουστάρουμε να μικραίνουμε ή να μεγαλώνουμε τα πάντα, κατά τα μεγέθη όχι φυσικά πολλαπλάσια της μονάδας; Το ψάρι όταν το ζυγίσεις πρέπει να βγει ακέραιο; Πότε γίνεται αυτό; Εντάξει, τα φρούτα τα παίρνεις όπως γουστάρεις. Σε ολότητες. Δύσκολο να πεις στο μανάβη ότι θέλεις μισό βερίκοκο. Άσχετα βέβαια, αν σ’ όλο το δυτικό κόσμο παίρνουν 2 φέτες καρπούζι ή πεπόνι, διότι δεν θέλουν να πετάξουν το υπόλοιπο, όπως γίνεται συνήθως στην Ελλάδα την πλούσια. 

Βέβαια ο Πυθαγόρας και οι ακόλουθοί του, δεν έτρωγαν ψάρια και κρέατα, άρα δεν υπήρχε αυτός ο προβληματισμός. Αυτά εξυπηρετούσαν μια συμπαντική υλική ψυχή και ήσαν απαγορευμένα. Έτρωγαν όμως όλα τα άλλα. Τα τρώγανε ακέραια; Μπορεί.

Που το πάω; Στην αποκωδικοποίηση. Ποτέ στο αξίωμα, το μη αποδεικνυόμενο. Εδώ την πάτησε η σχολή κι έβαλε νερά στο καράβι. Διότι ενώ της ήταν γνωστά τα πάντα, όχι μόνο για τους ρητούς αλλά και για τους άρρητους αριθμούς, αυτοί διαχώρισαν τη ρεαλιστική ζωή από τη μυστική διάλεκτο της επικοινωνίας τους. Σε επίπεδο μάλιστα, πνευματικό και ψυχικό, με αποτέλεσμα μια ελίτ, που τελικά καταδιώχθηκε από το πόπολο.

Έγινε λοιπόν, η αριθμολογία και η αριθμοσοφία. Τεράστια πράγματα, κωδικοποιημένα. Ασχολιόντουσαν με την κοσμογονία και την κοσμολογία. Η γνώση αυτή κρατήθηκε μυστική, απόκρυφη, παρόλο που θεωρητικώς, βάσει αυτών, η ανθρώπινη κοινότητα θα εύρισκε την αρμονία. Βέβαια σήμερα ο παλιός Ίππαρχος, ο Εφιάλτης, η Κερκόπορτα, ο Απόστολος Παύλος, κι οι λοιποί απόγονοι των σχολών που δεν είχαν γραπτά κείμενα, παρουσίασαν τα έργα εκλαϊκευμένα για εμπορικούς λόγους. Και την πυθαγόρεια θεωρία, αφού την έβγαλαν σε βιβλία, σπάζοντας τη συνωμοσία της σιωπής, άνετα ο καθένας θα μπορούσε να την χλευάσει ή να την θεοποιήσει. Το προσωπικό ίδιον όφελος, πάντα χαρακτήριζε τον άνθρωπο, άσχετος μορφωτικού επιπέδου. 

Εγώ όμως, είμαι με την ιεραρχία. Και κινούμαι προς τα πάνω. Δεν πολυπιστεύω απογόνους, και θεωρώ ότι η εξέλιξη της κοινωνίας είναι προς την παρακμή. Είμαι με τον Πυθαγόρα σαν κομβικό σημείο, όμως τιμώ κύρια τους δασκάλους του: Αβαρής, Ορφέας, Αιγύπτιοι, Ζωροάστρης. Πάντα υπάρχει κάτι, πριν από το πριν.

Σιγουρότατο, όσο μυθολογικό κι αν ακούγεται. Καλυμμένο βέβαια, διότι δεν υπάρχει σαν γραπτό. Η καταστράφηκε από το καινούργιο μαγαζί. Πριν το πορτοκάλι, έχουμε το δένδρο. Πριν τον άνθρωπο, τα άτομα του υδρογόνου. Πριν τον Πυθαγόρα, άλλους μύστες.
 
Πριν την πυθαγόρειο μονάδα υπάρχει το Ορφικό Ωόν. Η άρρητη και απροσδιόριστη αρχή των πάντων. Το απόλυτων Εν, που ΔΕΝ ταυτίζεται με τη μονάδα. Το τεράστιο τέρας, που μόνο ο Καθολικισμός, εν αντιθέσει με την Ορθοδοξία, δεν παραδέχεται. Αυτό, που ενώ σαν ουδέτερο στοιχείο της πρόσθεσης δεν έχει βάρος (στην αριθμολογία δεν υπάρχει μηδέν), κουβαλάει όλη την πυκνότητα της πρώτης αρχής. Του Κρόνου (χρόνου) ή του τερατώδους Όντος και ολόκληρου του σύμπαντος.
 
Είναι το Απόλυτο Εν, το Ταό, ο Άγνωστος Θεός, ο Θείος Γνόφος, το Βράχμα Νιργκούνα, το Εν Σοφ (το άνευ ορίων), το ασύλητο και απερίγραπτο Εν για οποιαδήποτε ανθρώπινη διάνοια. Σ’ αυτό υπάρχει μια παρελθοντική, παροντική, και μελλοντική Ύπαρξη (προσέχτε το Υ) που συμβολίζεται με μια περιφέρεια χωρίς αρχή και τέλος (Ο). Γι’ αυτό και είχε ονομασθεί, και ονομάσθηκε μετά το διάλειμμα του Πυθαγόρα, σαν το ΜΗ-ΟΝ, όχι σαν στερητικό του Όντος, αφού αυτό είναι το Ον Των Όντων, αλλά σαν το συνεχώς Άγνωστο Ον.
 
Το μηδέν ήταν γνωστό και καταγεγραμμένο πριν τον Πυθαγόρα, αγαπημένοι μου Ινδοί, που το βάλατε στην ιστορία σαν ανακάλυψή σας. Αυτός είναι ο θείος αριθμός, που στον Πυθαγόρα καταργήθηκε. Ποιος να αντιδράσει; Το νέο μαγαζί έπρεπε να εκλαϊκεύσει και να οδηγήσει το λαό μακριά από τα δύσκολα. Και τα δύσκολα είναι δύο: Η γένεση, και που πάει ο άνθρωπος μετά το θάνατο. Κυρίως το δεύτερο, λόγω της ακόρεστης υλόφρονης ανθρώπινης ιδιότητας. Το πρώτο; Δεν πολυβολείσαι. Οι Μιλήσιοι, που ασχολούντο μ’ αυτό, έχασαν την μάχη.
 
Κι ενώ είναι τα πάντα γνωστά. Από το μηδέν προέρχεσαι και στο μηδέν καταλήγεις. Ο Πυθαγόρας για να δώσει ελπίδα κατάργησε τον αυθεντικό θείο αριθμό και του έδωσε τη μορφή του 1. Αν υπήρχε το μηδέν στην αρίθμηση, τότε το 3 θα ήταν ο τέταρτος αριθμός και το 4 ο πέμπτος. Το μηδέν υπάρχει, όπως εξ’ άλλου υπήρξε και ο Οδυσσέας, που ονόμασε τον εαυτό του Κανέναν και τρελάθηκε ο Κύκλωπας. 
 
Είμαι με τον Πυθαγόρα. Και με τον πρώτο, τον θείο, τον ενοειδή αριθμό. Δεν παραβιάζω τίποτα στην αριθμοσοφία ξαναεμφανίζοντας την ορφική αρχή χωρίς βάρος. Δεν χαλάω αυτή την άγια επιστήμη. Την κάνω πιο τέλεια και μακρινή από τη σημερινή ατελή πραγματικότητα, που το μηδέν έχει κυριαρχήσει. Να προσθέσω τα γράμματα του ονόματος του Πυθαγόρα; Δίνουν 9. Σαν ένατος αριθμός είναι η τελείωση. Σαν δέκατος, ο νέος κύκλος, η αφετηρία της προηγμένης τάξης. Τι μας βολεύει. 
 
Το κείμενο του Στήβεν δημοσιεύτηκε στον ''ΦΙΛΑΘΛΟ'' στις 20 Οκτωβρίου 2007
Διαβαστε ακομα: