ΤΣΟΝΤΑ ΚΑΡΑΜΠΙΝΑΤΗ Η ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΙΑΡΙΚΟΣ

 

Ο στόχος είναι να δείξεις όσο περισσότερο ερεθιστικά, όχι απαραίτητα τολμηρά, το αχόρταγο θέμα με την μονάκριβη αγοραστική αξία. Το σεξ, δηλαδή. Πάνω απ' όλα, πρώτα απ' όλα αυτό πουλάει. Η σεξουαλική επαφή άνδρα και γυναίκας. Ό,τι σχετικό και παραπλήσιο φέρνει κοντά, ερωτικά, σεξουαλικά τα δυο φύλα. Όσο θα υπάρχει ο άνθρωπος, όσο κι αν έχει γίνει κατάχρηση του γυμνού ανάμεσα σε δύο κορμιά, ο κόσμος δεν θα το βαρεθεί. Ποτέ.

Στο γυμνό, λοιπόν, και στο σεξ στηρίζεται ο δημιουργός, ο καλλιτέχνης του σινεμά και για το πορνό με περιτύλιγμα ποιοτικό και κουλτουριάρικο. Παραμύθι, δηλαδή, ότι τάχα μου το έργο είναι εκείνο που απαιτεί τις σκανδαλιστικές σκηνές, όχι πως «εκβιαστικά» και επί τούτου το κάνουμε πορνό στην πραγματικότητα.

Στο κόλπο, και νέοι μάστορες σκηνοθέτες. Παρουσιάζουν ταινίες, η επιτυχία  των οποίων οφείλεται στο ότι «δικαιολογούν» σεναριακά την πιο καυτή σκηνή μπροστά στην κάμερα. Ότι δήθεν είναι αναγκαία τα εν λόγω σούπερ τολμηρά πλάνα διότι... υπηρετούν την υπόθεση του έργου.

Αξέχαστη  η δουλειά του Τυνήσιου, πολιτογραφημένου Γάλλου, Αμπντελατίφ Κεσίς στην πορνολεσβιακη ταινία Η Ζωή της Αντέλ, με την ελληνικής καταγωγής Αντέλ Εξαρχόπουλου. Τιβιτζιλίδικος ερωτισμός και σεξ απίστευτης κινηματογραφικής αλήθειας. Και αναρωτιέσαι. Πρόκειται για καραμπινάτη τσόντα ή ρεαλισμός απενοχοποιημένος στο όνομα της τέχνης; Ε, λοιπόν, η απάντηση, και η σωστή, δεν έχει σημασία! 
Ο Αργεντινός, Γάλλος κι αυτός πολιτογραφημένος, Γκασπάρ Νοέ είχε γυρίσει το Μη Αναστρέψιμος, όπου για 9 λεπτά βίαζε κάποιος από πίσω την Μόνικα Μπελούτσι. Ύμνοι γράφτηκαν γι΄αυτή την ταινία, την έκαναν θρύλο στο είδος της οι κριτικοί, αλλά εμένα δεν μ΄άγγιξε καθόλου.

Ο Νοέ έκανε και το Love, ταινία με στόρυ ικανό να ιντριγκάρει τον θεατή. Εξαρτάται, βέβαια, από τις λεπτομέρειες, πως ''λειτουργούν'' κινηματογραφικά στο κρεβάτι οι πρωταγωνιστές, με ποια κλίση «τραβάει» η κάμερα, ο φωτισμός της σκηνής, η μουσική υπόκρουση, τα συναισθήματα που βγαίνουν στο πρόσωπο των ηθοποιών.

Ένα αγόρι κι ένα κορίτσι βρίσκονται στην απόλυτη καψούρα και δεν διστάζουν να τα δοκιμάζουν όλα. Ο καθένας ξεχωριστά μ' άλλον, άνδρα, γυναίκα, τρίο. Παρόν στα πλάνα και το τρίτο πρόσωπο.

Το πιπεράτο στην περίπτωση είναι ότι οι δύο έμπειροι σεξουαλικά νέοι, ζευγάρι συνειδητοποιημένο ερωτικά, ανοικτό σε κάθε πρόκληση, είναι παρέα με 17χρονη γειτόνισσα. Τρία στόματα ανταλλάσσουν γέλια και φιλιά απελευθερωμένοι από κάθε ταμπού.

Από εκεί και πέρα ο σκηνοθέτης για να μη ξεφύγει από το στρατόπεδο των ποιοτικών και κουλτουριάρηδων, στην ταινία το ρίχνει στη... φιλοσοφική ανάλυση. Στο γιατί συμβαίνει αυτό, δηλαδή οι πρωταγωνιστές της ιστορίας φτάνουν στα άκρα. Γιατί πάνω από τις επιθυμίες της σάρκας, αλλά και τον έρωτα, τελικά στις ανθρώπινες σχέσεις αποφασίζουν οι ωμοί άγραφοι νόμοι της ζωής. Άρα, για να δείξει η ταινία πόσο κοντά είχαν βρεθεί δύο άνθρωποι και είχαν δέσει αισθηματικά, ήταν... απαραίτητο να τους δούμε να συνουσιάζονται με πάθος άγριο. Τελικά, στην ιστορία ούτε κι αυτό τους κράτησε ενωμένους, στη συνέχεια χώρισαν, διότι έτσι είναι η ζωή. ''Πρωτάκουστο''.

Στην ταινία Atomic Blonde με πρωταγωνίστρια την Σαρλίζ Θερόν, σε ρόλο Αγγλίδας κατασκόπου. Η εκρηκτική σέξυ ξανθιά Νοτιοαφρικάνα βρίσκεται σε αποστολή στο Βερολίνο, την περίοδο του ψυχρού πολέμου, και κάνει καμάκι σε Γαλλίδα χορεύτρια που κι’ αυτή είναι μυστική πράκτορας. ''Απόλαυσα τις ερωτικές σκηνές με την συνάδελφο ηθοποιό Sofia Boutella'' είπε η Σαρλίζ Θερόν. «Είχαμε χημεία, ήταν υπέροχο...». Δεν χρειάζεται κάτι άλλο για να προωθηθεί εμπορικά το φιλμ.

Διαβαστε ακομα:

Ο ΘΑΝΑΤΟΣ, ΟΧΙ Η ΖΩΗ ΤΗΣ, ΠΕΡΑΣΕ ΣΤΑ ΨΙΛΑ...