ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΕΣ ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ ΚΑΙ ΑΝΩΜΑΛΙΕΣ ΣΕ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ

 

“Δεν θέλω να παντρευτώ ξανά, προτιμώ να είμαι η ερωμένη του άνδρα που αγαπώ, όχι η σύζυγός του...” Και στην ηλικία της η κυρία δείχνει την τεράστια κλάση της με τούτα τα λόγια. “Θέλω να είμαι ερωμένη, όχι η σύζυγος...”

 

Ερωμένη μετά τα εβδομήντα; Ναι, αισθάνεται ικανή να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του εραστή της. Μιλάμε για βραβευμένη καλλιτέχνιδα, άτομο με αξιοπρεπέστατη προσωπική ζωή, όχι κάποιο τσουλί. Charlotte Rampling. Ψυχρή φωνή, παγωμένο βλέμμα, μεταλλική ματιά. Ατού της το μυστηριώδες όπως ξεπηδάει μέσα από τα μάτια της και απλώνεται σ' όλη τη φιγούρα της.

''Το ότι βρίσκομαι στην όγδοη δεκαετία της ζωής της δεν σημαίνει πως δεν υπάρχω ακόμα ως γυναίκα, ως σύντροφος. Πως έχω τελειώσει, πως δεν μπορώ να δώσω στον αληθινό αρσενικό ό,τι περιμένει από το ταίρι του...''.

 

Αυτά δεν τα λέει η ίδια η Σαρλότ Ράμπλιγκ, απλά “μεταφράζεις” τα λόγια της όπως τα διαβάζεις στους Sunday Times. Είπε και το άλλο: “Νοιώθω να ανάβει μέσα μου ο διακόπτης του αρπακτικού..., μ' αυτόν που είμαι θέλω να είμαι η ερωμένη του, όχι η σύζυγός του...”.

Είχε γράψει στην Ιστορία του σινεμά η Charlotte Ramblinig, γεννημένη Φεβρουάριο του 1946, στο ρόλο της έγκλειστης σε ναζιστικό στρατόπεδο, όπου στο νεανικό κορμί της έβγαζε όλες τις σεξουαλικές του ανωμαλίες αξιωματικός των Ες-Ες (στο ρόλο ο Ντερκ Μπόγκαρντ). Η περιβόητη ταινία του 1974 Ο Θυρωρός της Νύχτας, σε σκηνοθεσία της Ιταλίδας Λιλιάνα Καβάνι.
Μετά τον πόλεμο για να μην τον αναγνωρίσουν ο χιτλερικός αξιωματικός δεν κατέφυγε στη Λατινική Αμερική ή στη Νότια Αφρική, όπως άλλα καθάρματα σαν κι αυτόν. Είναι πλέον ένας φοβισμένος ανθρωπάκος και την σκαπουλάρει εργαζόμενος ρεσεψιονίστ βραδυνή βάρδια σε ξενοδοχείο περιθωριακό της Βιέννης. Εκεί, το 1957, εμφανίζεται με τον μαέστρο σύζυγο της η πρώην κρατούμενη, στην οποία ικανοποιούσε τον σεξουαλικό σαδομαζοχισμό του. Το θύμα του δεν τον καταδίδει...

... Αντί να λειτουργούν εφιαλτικά τα σεξουαλικά βασανιστήρια που την υποχρέωνε, εκείνη όχι μόνο δεν τον καταδίδει, αλλά νοιώθει να τον ποθεί χρόνια μετά. Και οι δυο τους παραδίνονται σε μια χωρίς όρια αναζήτηση της σεξουαλικής ηδονής. Να, γιατί η ταινία χαρακτηρίστηκε φιλοναζιστική και απαγορεύτηκε από την λογοκρισία. Αυτό που αξίζει να σημειώσει κανείς είναι ότι αντέγραψαν και μιμήθηκαν τον ''Θυρωρό'' της Καβάνι, η οποία γεννήθηκε το 1933, σα σήμερα 12 Ιανουαρίου. Πράγματι, μετά απ' αυτό το φιλμ η κινηματογραφική κάμερα σκηνοθετών έδωσε ερωτισμό και γυμνό σε ακραίους βαθμούς.

Επιστροφή στην πρωταγωνίστρια του Θυρωρού, την Αγγλίδα Σαρλότ Ράμπλιγκ, η οποία δεν έχει σταματήσει να γυρίζει ταινίες κάθε χρόνο. Μετά από δύο γάμους, ο δεύτερος με τον διάσημο Γάλλο συνθέτη Μωρίς Ζαρ, η κυρία έχει ζευγαρώσει με μόνιμο εδώ και χρόνια γκόμενο, ταιριαστό στην ηλικία και στις απαιτήσεις της. Και στην πραγματική ζωή η σεξουαλικότητα της κυρίας Ράμπλιγκ περιορίζεται σε ομαλές, όχι ανώμαλες επιθυμίες αλά ''Θυρωρού της Νύχτας''.

Ο Θυρωρός της Λιλιάνας Καβάνι (στη φώτο Σαρλότ Ράμπλιγκ και Ντερκ Μπόγκαρτ) παραμένει σημείο αναφοράς στην εξέλιξη του σινεμά, αλλά και αντικείμενο προβληματισμού της σεξουαλικής σχέσης σώματος και πολιτικής, σεξουαλικής επιθυμίας και ψυχισμού. Με συνέπεια το θέμα να ζητάει απαντήσεις από τις έρευνες του Μισέλ Φουκώ. Διαβάστε το κείμενο ΜΕΛΕΤΗΣΕ ΤΗΝ ΤΡΕΛΑ
Διαβαστε ακομα:

ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΦΟΡΕΣΕΙ ΡΑΣΟ ΕΚΑΝΕ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ