ΚΟΒΩ ΤΟ ΠΟΤΟ, ΠΙΝΩ ΓΑΛΑ ΑΝ ΟΙ ΑΓΕΛΑΔΕΣ ΤΡΩΝΕ ΣΤΑΦΥΛΙΑ

 

Χρειάζεται πολλά, πάρα πολλά λεφτά για να αποκτήσει κανείς έναν πίνακά του. Μέγας ζωγράφος, με στυλ ξεχωριστό και κραυγαλέο. Στα έργα του απεικονίζονται πολλές λεσβιάρες, γενικά το ύφος του χαρακτηρίζεται από έναν ευδαιμονισμό, μια χάρη στα όρια της σεξουαλικής ανωμαλίας. Τον θαύμαζαν καλλιτέχνες, άνθρωποι των γραμμάτων, κυρίως εκτός Γαλλίας, ενώ στην πατρίδα του αντιμετώπισε τη χολή του κατεστημένου διότι «κατέβασε την τέχνη στο πεζοδρόμιο».

Τουλούζ Λωτρέκ. Είναι και το όνομά του, Τουλούζ Λωτρέκ, που προκαλεί ηχητικά, ζητάει την προσοχή σου, πέρα από τη δουλειά του σε αφίσες, προγράμματα θεάτρων, εξώφυλλα βιβλίων, καταλόγους εστιατορίων, προσκλήσεις. Ό,τι δημιουργικό και πρωτοποριακό υπέγραψε και απευθυνόταν μαζικά στο κοινό ενδιαφέρει και σήμερα συλλέκτες, κριτικούς, φιλότεχνους.

Ο Τουλούζ Λωτρέκ γεννήθηκε Νοέμβριο του 1864 και πέθανε στα 37 του, στις 9 Σεπτέμβριο το1901. Κοντοστούπης, όχι περισσότερο από 1μ.52, πάντα κυκλοφορούσε με μπαστούνι. Είχε πρόβλημα φυσιολογικής ανάπτυξης στα κόκαλα του και του κόστισε περισσότερο από ηλικία 14 χρονών, όταν δυο φορές έσπασε τα ποδάρια του. Στην εκ γενετής ατροφία στα οστά οφείλεται το ότι δεν πήρε κανονικό ύψος το σώμα του, και σε κρούσματα αιμομειξίας των προγόνων του. Σε πείσμα, όμως, της σωματικής του μειονεξίας προέκυψε ασυναγώνιστος πουτανιάρης.

Απαράμιλλη φιγούρα της νυχτερινής ζωής του Παρισιού. Στη Μονμάρτη ζούσε και πανηγύριζε τις επιτυχίες του στις γυναίκες αυτός ο απόστολος των ελεύθερων ηθών, ένας αλήτης της μπελ επόκ τον οποίον ζήλευαν άλλοι άνδρες, κανονικοί, αρτιμελείς, καλοφτιαγμένοι. Φοβερά πράγματα. Ο άσχημος Λωτρέκ, με το χαλασμένο κορμί, ο νάνος, ένας γεννημένος μποέμ ήταν το επίκεντρο για το δηλητηριώδες πνεύμα του με γλώσσα γοητευτική. Δεν καταλάβαινε τίποτα, έτσι έδειχνε. Με τη συμπεριφορά του είχε ξεπεράσει και την ανίατη σύφιλη, στα 22 του κιόλας από μια πουτάνα μπουρδέλου. Τον ταλαιπωρούσε μέχρι το θάνατό του.

Πρωτόγινε γνωστός αυτός ο ταλαντούχος ζωγράφος όχι από πίνακά του, αλλά μια αφίσα του διάσημου καμπαρέ Μουλαίν Ρουζ. Μοντέλο του η πρώτη χορεύτρια καν-καν, κι αυτή έγινε ερωμένη του.

Ανεξήγητο; Τον λάτρευαν οι γυναίκες. Φίλες, γνωστές, γκόμενες, θαυμάστριες. Με μια απ’ αυτές, με δυο μαζί, τρεις και τέσσερις μαζί, ξεφάντωνε κάθε νύχτα. Κι αυτές έβρισκαν τον άνθρωπο τους, να του λένε τα προσωπικά τους, να του εξομολογούνται τα μυστικά τους.

Θεωρείται υψηλής κλάσεως σκόρερ στο σεξ και το ποτό. Το φαβορί του, το αγαπημένο του ήταν αψέντι με όπιο. Ήταν, τότε, η ντόπα της εποχής του. Μόνο «φτιαγμένος» μπορούσε να ανταποκριθεί στις νύχτες γεμάτες υποσχέσεις με τις ερωμένες του. «Γάλα θα πιω όταν θα αρχίσουν οι αγελάδες να τρώνε σταφύλια» έλεγε στις κυρίες που τον συνόδευαν και του ζητούσαν να κόψει το αλκοόλ. Στον Τουλούζ Λωτρέκ οφείλεται το κοκταίηλ «Σεισμός», τέσσερα μέρη αψέντι, δυο κόκκινο κρασί και μια στάλα κονιάκ.

Διαβαστε ακομα:

Ο ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΣ, ΟΜΩΣ