Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΓΙΑ ΠΑΡΤΗ ΤΟΥ ΕΦΤΙΑΞΕ ΤΟ ΕΡΓΟ

 
Σχολιάσανε τον πολύ σπουδαίο Άγγλο σκηνοθέτη του σινεμά Ρίντλεύ Σκοτ επειδή, λέει, δεν είναι ιστορικά σωστή η τελευταία του ταινία Ναπολέων. Δεν είμαστε καλά. Ποιος ασχολείται με την Ιστορία και  την αλήθεια. Κινηματογραφιστής είναι ο άνθρωπος, αύριο μεθαύριο έχει τα 86α γενέθλια του, να μας ζήσει, να μας δίνει πράμα καλό, να το βλέπουμε και να το απολαμβάνουμε.
Ο καλλιτέχνης υπηρετεί πρώτα τον εαυτό του, και μετά την τέχνη του. Άσε, την Ιστορία την αφήνουμε στην άκρη. Μια αφορμή ένα ιστορικό συμβάν, ένα ιστορικό πρόσωπο γίνεται μια ταινία. Παίρνει, λοιπόν, την αφορμή ο παίκτης και φτιάχνει το έργο όπως γουστάρει για να πει τα δικά του. Την στεγνή Ιστορία ας την κρατήσουν οι ιστορικοί και λοιποί ακαδημαϊκοί.
Ο καλλιτέχνης, κινηματογραφιστής ή ό,τι άλλο. πλησιάζει το θέμα όπως γουστάρει για να πει τα δικά του. Ακριβώς. Η ταινία είναι δική του, του Σκοτ. Δικό του δημιούργημα. Ποντάρει απλά στη φίρμα, στη τρέλα, στη αναγνωρισιμότητα του συγκεκριμένου παλαβού Ναπολέοντα. Τι, δηλαδή;
Αντί να παίζει μπαρμπούτι ο Ναπολέων ή να πηγαίνει σε μπουρδέλο να βρει γυναίκα, πράγματα φυσιολογικά, ο ανώμαλος μεγαλομανής κίνησε να κατακτήσει τον κόσμο. Ασόβαρα πράγματα. Παρανοϊκά. Ήταν, λέει, μεγάλος στρατηγός. Ήταν, και στις κάλτσες μου. Ό.,τι έκανε, το έκανε για πάρτη του. Ποια Γαλλία. Και ο Ρίντλεύ Σκοτ ξηγιέται προσωπικά. Δική του η ταινία, την φτιάχνει όπως τον βολεύει. Για να πιει κι αυτός όσα θέλει να πει.
Στη φώτο ο Σκοτ (αριστερά) με την Βανέσα Κίρμπυ - Ιωσηφίνα και τον Ιωακείμ Φοίνιξ - Ναπολέων.
Διαβαστε ακομα:

ΜΕΛΟΔΡΑΜΑ ΣΕ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΜΠΑΡ