ΞΕΡΑΣΜΑΤΑ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

 

Έχει παραγίνει το κακό σε κάποιες, εναλλακτικές και αντισυστημικές, λέει, θεατρικές σκηνές με όχι περισσότερες από 15 -50 θέσεις. Άγνωστοι συγγραφείς και σκηνοθέτες, ηθοποιοί ερασιτέχνες βγάζουν μεροκάματο από άλλο επάγγελμα, και φιλοδοξούν να αναδειχθούν μέσα στο χαώδες σύμπαν της τέχνης. Πειραματικά θέατρα εκτός καλλιτεχνικής αγοράς είναι και δεν ανεβάζουν έργα του λεγόμενου κλασικού, νεοκλασικού, μοντέρνου, μεταμοντέρνου ρεπερτορίου. Παίζουν τα τέρατα μπροστά σε φίλους και συγγενείς, σε συναδέλφους οι καλλιτέχνες, λογιστές, σερβιτόρους, ταξιτζήδες, δικηγόρους, νοσοκόμους, ό,τι επαγγέλεται το μέλος του θιάσου.

''Τι άλλο θα δούμε!... '' έρχεται η απογοήτευση στο στόμα αν βρεθεί κανείς σε μια παράσταση αλά ελληνικά ''off Broadway'', ας το πούμε έτσι. Τι άλλο αποκρουστικό και άτεχνο θα δουν τα ματάκια μας στο θέατρο από διάφορους απίθανους στο όνομα της τέχνης, βέβαια. Κάποιος κύριος, αυτό όχι στην Ελλάδα, έκανε σεξ επί σκηνής μ’ έναν άλλον κύριο, που τυχαίνει να είναι ο εραστής του και εκτός τέχνης. Αδιάφορο αυτό.

Μας ενδιαφέρει μονάχα η τέχνη. Δεν στεκόμαστε στην αηδία που αισθάνεται ο θεατής. Οι δυο, λοιπόν, κύριοι σε θεατρικό έργο που έγραψε ο ένας, το διέπραξαν κανονικά, σεξ όπως το κάνουν στην οικία τους, αλλά και ενώπιον των θεατών. Για ποιο λόγο; Το είπαμε αυτό. Εν ονόματι της τέχνης, βέβαια.

Ειδικότερα η σεξουαλική επαφή των δυο ανδρών είχε στόχο τη... διερεύνηση των αισθημάτων που γεννιούνται στους θεατές. Ξεκάθαρο, λοιπόν. Δεν το έκαναν ζωντανά μπροστά στο κοινό για να το κάνουν, ούτε για να τραβήξουν κόσμο στο θέατρο. Όχι, βέβαια. Για λόγους... καλλιτεχνικούς τόλμησαν το απίθανο και με στόχο οι θεατές να ανακαλύψουν τον αισθηματικό τους κόσμο, στα βάθη των βαθών τους.

Το ένα φέρνει το άλλο. Το πρώτο βήμα, πριν γίνει το δεύτερο, αύριο, μεθαύριο. Ένας σοβαρός τραυματισμός, ένα μαχαίρωμα, μια απόπειρα στραγγαλισμού στη σκηνή. Στο όνομα της τέχνης. Πάντα. Για να ακολουθήσει ο πυροβολισμός, η δηλητηρίαση ενός «ηθοποιού» τη στιγμή που γευματίζει, σύμφωνα με την πλοκή του έργου, και παρακολουθώντας οι θεατές τους θανατικούς σπασμούς του μελλοθάνατου θα κάνουν κι αυτοί ένα εσωτερικό ταξίδι στο ψυχικό τους κόσμο. 'Αι σιχτίρ.

Διαβαστε ακομα:

ΟΙ ΔΥΟ ΠΕΝΤΑΔΕΣ ΤΟΥ ΧΟΛΥΓΟΥΝΤ