ΓΙΑ ΜΙΑ ΣΩΤΗΡΙΑ ΖΟΥΜΕ, ΡΕ, ΓΑΜΩΤΟ

 
ΣΩΤΗΡΑΣ ο Ιησούς Χριστός. Ήρθε να σώσει τον άνθρωπο. Και είχε πράγματι ανάγκη σωτηρίας ο άνθρωπος. Αν είχε διαφορετική αποστολή, όχι του μεσσία, τότε η θρησκεία θα ήταν εκτός κόλπου. Ο Ναζωραίος εμφανίσθηκε ακριβώς όπως τον ήθελε ο κοσμάκης, όπως θα του άρεσε να είναι ο λαός, ο φτωχός λαός. Γι’ αυτό και μια εβδομάδα πριν από τη σταύρωση του και την ανάσταση του, σά σήμερα, ο υιός του Θεού έκανε εντυπωσιακή είσοδο στα Ιεροσόλυμα καβάλα σ’ ένα γαϊδουράκι θηλυκό.

ΣΗΜΑΣΙΑ έχει κάθε λεπτομέρεια. Το ότι ο Χριστός ήταν ανεβασμένος σ’ ένα θηλυκό γαϊδούρι, όχι αρσενικό, όπως ότι είχε παρέα του κι ένα ακόμα γαϊδουράκι, συγκεκριμένα ένα πουλάρι. Δεν ταιριάζει να οδηγεί ο ίδιος ή ο σωφέρ του πολυτελή μερσεντές όταν ο απλός κόσμος τον υποδέχεται μετά βαίων και κλάδων από φοίνικα. Ούτε να του στρώνουν κόκκινα χαλιά σα να έχουν να κάνουν με αστέρα του Χόλυγουντ ή κάποιο ξιπασμένο μητροπολίτη κάργα στο χρυσαφικό.

ΣΩΤΗΡΑΣ δεν μπορεί να ‘ναι κάποιος πλουτοκράτης. Ένας τραπεζίτης. Μια καπιτάλα του κερατά. Ούτε ένας βασιλιάς τεμπελόσκυλο, ένας φιλόσοφος, ένας στρατηλάτης, ένας επιστήμων, ένας εφευρέτης, ούτε τέλος ένας αρχηγός εκκλησίας, ο πιο υψηλόβαθμος εκπρόσωπος του Θεού στη γη. Ωσανά (… έτσι το γράφω εγώ, μ’ ένα νι) θα πει η φτωχολογιά και η μπατηροσύνη μόνον για κάποιον ταπεινά ενδεδυμένο, όπως ο Χριστός. Ωσανά, δηλαδή Σώσε μας.

ΠΑΝΙΚΟΣ έγινε με τη νταηλήδικη είσοδο στην Ιερουσαλήμ του Ιησού. Η αναστάτωση. Και όσοι δεν είχαν πάρει πρέφα, όσοι δεν τον γνώριζαν, ρωτούσαν ''Ποιος είναι ετούτος;''. Είναι ο προφήτης από τη Ναζαρέτ της Γαλιλαίας. Σκοτωμός. Κουτσοί, στραβοί και όσοι άλλοι είχαν ακούσει πώς κάνει θαύματα ο επί του γαϊδουρίου ερχόμενος, προσπαθούσαν να τον πλησιάσουν μήπως και τους θεραπεύσει.

ΣΩΤΗΡΙΑ για τον τυφλό είναι να αρχίσει να βλέπει. Τι άλλο; Για τον φυλακισμένο να τον βγάλουν από το μπουντρούμι. Για τον καταχρεωμένος στους τοκογλύφους να πιάσει το λότο.

ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ τα λένε όλα. Ο Εβραίος Ιερεμίας π.χ. είχε προβλέψει ότι θα εμφανισθεί ο σωτήρας και θα ελευθερώσει το λαό του Ισραήλ. Έτσι κι έγινε. Οι Τζέρεμυ δεν κάνουν λάθος. Βγαίνει ό,τι οραματίζονται. Γι’ αυτό ό,τι σπουδαίο και άξιο αναφοράς έκανε ο Χριστός οι διαβασμένοι έλεγαν Να, έγινε κι αυτό σύμφωνα με την προφητεία τάδε, σύμφωνα με τα γραφάς.

«ΔΟΞΑ ΣΤΟΝ Υιό του Δαϋίδ!» φώναζαν στον Χριστό με την είσοδο του στα Ιεροσόλυμα και τον χαιρετούσαν σα να ‘ναι ο νέος βασιλιάς του Ισραήλ που θα τους απαλλάξει από τους κατακτητές Ρωμαίους. Τελικά; Να κάνουμε ταμείο.

ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ γλύτωσαν από τους Αιγύπτιους του Φαραώ, όπως και απελευθερώθηκαν από τους Ρωμαίους του Καίσαρος. Ο άνθρωπος δεν σώθηκε, όμως. Ούτε και πρόκειται να σωθεί. Ποιος το λέει αυτό; Ο προφήτης αποδυτηριάκιας. Στους αιώνες των αιώνων ο άνθρωπος θα κυκλοφορεί στη γη ελπίζοντας πως κάποτε, του  αγίου Ποτέ, θα έλθει η σωτηρία η οικονομική, η σεξουαλική, η πνευματική, η θεϊκή, η υπαρξιακή.
Διαβαστε ακομα: