Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΚΑΙ Η.... ΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ

 

Να διαβάουμε, λέει, τους τίτλους, τα πρωτοσέλιδα των αυριανών εφημερίδων. Σα να σου λέει, ελάτε, τρέξτε, να προλάβετε να αγοράσετε ληγμένα τρόφιμα από το σούπερμάρκετ. Έτσι έκατσε η δουλειά με τις φυλλάδες. Έτσι ήταν πάντα, δηλαδή. Από την προηγούμενη ημέρα ήταν έτοιμη να μοιραστεί η εφημερίδα της... επομένης στα σημεία πωλήσεως.

Εφημερίδα δεν ήταν ποτέ τα νέα της ημέρας. Ήταν τα νέα της... χθεσινής ημέρας. Τα "σταματημένα" νέα, τα φρεναρισμένα, διότι η εφημερίδα πρακτικά δεν μπορούσε να ακολουθήσει τις εξελίξεις ενός γεγονότος. Θα επανερχόταν την... άλλη ημέρα. Πάλι, όμως,  για να ενημερώσει σχετικά με τα χθεσινά νέα, τα οποία πριν κάποια χρόνια δεν θεωρούνταν μπαγιάτικα..

Τα λέμε αυτά σήμερα στην εποχή του ιντερνέτ. Των μέσων κοινωνικής, λέει, δικτύωσης. Όπου οι αναγνώστες αντιμετωπίζονται όχι ως αγοραστές αλλά είναι οι ψηφιακοί φίλοι, και κριτικοί και σχολιαστές.

Η εφημερίδα δεν θα πεθάνει ποτέ. Αυτό λέει ο αποδυτηριάκιας. Μιλάω για την εφημερίδα, είτε εκείνη που την πιάνεις στα χέρια σου, είτε την άλλη που αν υπήρχε θα την χαιρόταν ο απαιτητικός χρήστης στην οθόνη του υπολογιστή. Αντιληπτό πως αναφέρομαι στην αληθινή εφημερίδα, όχι στην προχειρότητα, αυτό το σκουπιδαριό των ιστοσελίδων, που εύκολα γίνονται προσβάσιμες ακόμα και με το ''έξυπνο'' κινητό τηλέφωνο.

Η εφημερίδα είναι ταυτισμένη και παραπέμπει σε μια διαδικασία προετοιμασίας πριν φθάσει στο περίπτερο και στον αναγνώστη. Το site κατάργησε κάθε έννοια δημοσιογραφίας. Δίπλα στην είδηση π.χ. της πτώσης αεροπλάνου που κόστισε τη ζωή 200 ανθρώπων θα διαβάσεις για την τραγική ημέρα μιας ανύπαρκτης γάμα εθνικής μοντέλας που έχασε τη θεία της. Δίπλα στο ρεπορταζ για τη συνάντησης δύο αρχηγών κρατών θα φας στη μάπα σε ποια μαγαζιά έκανε shopping μια δέλτα εθνικής τραγουδίστρια.

Η εφημερίδα, και είμαι απόλυτα σίγουρος, δεν θα πεθάνει. Θα επανέλθει, ήδη επανέρχεται στο εξωτερικό, διαδικτυακά πιο δυναμικά. Άλλο απευθύνομαι σε 50.000 αναγνώστες, άντε μέχρι  και σε 500.000, άλλο σε πέντε και δέκα εκατομμύρια χρήστες. Πλατύτερο κοινό, περισσότερα έσοδα από διαφήμιση, άρα η εφημερίδα έχει την... πολυτέλεια να παρουσιάζεται με σοβαρότητα και υπευθυνότητα στον αναγνώστη.