ΠΟΥΛΑΕΙ ΤΟ ΟΥΓΚΑ ΟΥΓΚΑ- ΚΟΥΓΚΑ ΚΟΥΓΚΑ, ΒΓΑΖΕΙ ΚΑΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
γράφει ο ούγκας στήβεν αβραμίδης
Θυμάμαι πως τελείωνε μια διαφήμιση του 2017 για μοντέλο καινούργιο, τότε, αυτοκινήτου: ''Εσύ, πόσο ΚΟΥΓΚΑ είσαι;''. Απίθανη ατάκα, που βέβαια δεν σημαίνει τίποτα για κάποιον που έχει μυαλό στοιχειωδώς μεγαλύτερο του κουκουτσιού του αβοκάντο. Και ξεδιπλώνει το πνεύμα της εποχής. Σε καλούν να αγοράσεις Ι.Χ. και σιγά να σου δώσουν πληροφορίες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του οχήματος; Μαλάκες είναι; Σε ρωτάνε πόσο ΚΟΥΓΚΑ είσαι, και καθάρισαν.
Εσύ, λοιπόν, αποφασίζεις πόσο ούγκα είσαι, που είσαι, αλλά και πόσο κούγκα θέλεις να γίνεις. Να ανέβεις επίπεδο ρε παιδί μου. Ή να διατηρήσεις το… κεκτημένο. Χάρη στο οποίο δίνεις για πλάκα ένα τεράστιο ποσοστό τηλεθέασης στην χολέρα που εκπέμπεται μέσω του survivor του έγκριτου καναλιού του Αλαφούζου. Που αφού μας γεμίσει με ποιότητα ειδήσεων, με Μπάμπηδες και Παπαχελάδες, ξαφνικά το γυρνάει στο καλαματιανό και μας πληροφορεί ότι υπάρχουν διάσημοι εναντίον άσημων μαχητών, που σκοτώνονται για κάποια μερίδα φαγητού ή και για κάποια βίζιτα αργότερα, όπως συμβαίνει αλλοχού..
Ούγκα ή Κούγκα, λοιπόν; Δύσκολη απόφαση ομολογουμένως στην Ελλάδα της απόλυτης μαλακίας, που ακόμα κι αυτοί που έχουν άποψη για τα αυτοκίνητα ή για την ποιότητα αυτών και βλέπουν στην τηλεόραση, έρχεται μετά η κανονική αλήθεια της αποκάλυψης για την γενικότερη ποιότητα των ιθυνόντων του σταθμού. Και αποκαλύπτουν την ξεφτίλα πάνω στην οποίαν προσπαθούν να οικοδομήσουν, είτε με φιλοκομματική στάση, είτε ένα γενικότερο image περί της προσωπικότητας τους.
Η αντιπροσωπεία αυτοκινήτων καλά κάνει. Όταν απευθύνεται σε ούγκα, γιατί να μην τους προτρέψει να γίνουν κούγκα; Σάμπως ξέρουν οι τόσο τα % της τηλεθέασης του survivor, ότι είναι ούγκα; Αλλά κι αν το ξέρουν, τι άραγε έχουν να χάσουν άμα μεταλλαχθούν σε κούγκα; Σάμπως θα αγοράσουν το αυτοκίνητο; Σάμπως κι αν είναι ούγκα, δεν βρίζουν ή δεν κάνουν κριτική σε αυτό που επέλεξαν να δουν; Είναι δυνατόν να παραδεχτούν την ουγκαοσύνη τους, όταν τελειώνει η εκπομπή και μετά ασκούν δριμεία κριτική; Επειδή από... περιέργεια λένε ότι βλέπουν.
Πού να πάει το μυαλό τους ότι κονομάνε πάνω στην ουγκαοσύνη τους όλοι αυτοί που έχουν συνηθίσει να καθυβρίζονται και δεν τρέχει κάστανο. Πού να πάει το μυαλό τους σε μποϋκοτάζ απέναντι στα σκουπίδια; Ίσως λοιπόν η αντιπροσωπεία να κάνει κάποια προσπάθεια. Να λανσάρει καλό αυτοκίνητο – δεν ξέρω το όχημα – και να προσπαθεί να τους πείσει ότι αν είσαι κούγκα, μάλλον είσαι ανώτερος ή πιο προχωρημένος σε σχέση με τον ούγκα. Ειδικά αυτόν που βλέπει τον μισανθρωπισμό ή την απαξίωση του survivor επειδή γουστάρει το εν λόγω reality επιβίωσης, λέει. Κάτι σαν τον φανατικό οπαδό του Σύριζα, που θαρρεί απαραίτητο το επιτελείο του κόμματος εκλεγμένο τσίρκο σε μια ακόμα κυβερνητική πασαρέλα.
Ούγκα όμως ή κούγκα, είναι τραγικό, ρε παιδί μου, να συμβιώνεις με τόση μαλακία δίπλα σου. Διότι μπορείς να κάνεις τον βλάκα – πολύ χειρότερη λέξη από την ελληνική καλημέρα – όταν μιλάμε για βιοπορισμό, αλλά είναι αδύνατη αυτή η συμπόρευση, όταν μιλάμε για διασκέδαση, που υποτίθεται ότι ευαισθητοποιεί τις πιο βαθειές χορδές σου. Εκεί που αποδεικνύεις τι σόι ποιότητα κουβαλάς μέσα σου. Ή τι σόι ποιότητα θέλεις να αποχτήσεις. Σε τι επίπεδο θέλεις να εκμεταλλευτείς τον ελεύθερο σου χρόνο.
Η πιο μεγάλη πλάκα όμως είναι στα ραδιόφωνα και στην τηλεόραση του Αλαφούζου, σε άλλες ώρες, μη survivor. Παιζόταν η διαφήμιση για τα Κούγκα, αλλά και βροντοφωνάζεται και η επιτυχία των Ούγκα των ηλίθιων στον Άγιο Δομήνικο. Σε εκείνες τις ώρες σουλατσάρουν στα εφ-εμ κάτι τυπάκια με ταυτότητα δημοσιογράφου, διότι τέτοιοι δεν είναι φυσικά, κι έχουν αμηχανία όταν από την μια ρίχνουν αναλύσεις ποιότητας, κι από την άλλη αμείβονται με τα λεφτά όλων αυτών που είναι ούγκα. Και προσπαθούν να βάλουν στον ίσιο δρόμο τους ούγκα, που μόλις τελειώσουν με όλα εκείνα τα ερπετά που πεινάνε μέσα στην ασημαντότητα τους, ασχολούνται με το πόσο μπάμιας είναι ο Τσίπρας και ο Μητσοτάκης, που κάνουν πλάκα με τους ούγκα, ενώ αύριο θα τους πηγαίνουν στα γραφεία τους κάποια κούγκα.
Διαβαστε ακομα: