ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΕ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΕΙΛΗ ΑΠΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΚΟΠΕΥΤΗ

 

Συμβαίνουν κι αυτά. Γεγονότα αξιοσημείωτα που δεν περνάνε στην Ιστορία. Γεγονότα ''στο περιθώριο'' όπως λένε, που έχουν τη σημασία τους, αλλά και να δημοσιοποιηθούν, γρήγορα θα τα σκεπάσει, θα τα εξαφανίσει ο χρόνος.
1976. Δυο χρόνια μετά τον ''Ατίλα'', την εισβολή των Τούρκων στην Κύπρο. Η Ελλάδα απουσιάζει το 1975 αρνούμενη να μοιραστεί την ίδια σκηνή και να ανταγωνιστεί την Τουρκία. Η Μαρίζα Κωχ σε συνέντευξή της στο LIFO περιγράφει τα υπόλοιπα.

“Το 1976 μου τηλεφωνεί ο Χατζιδάκις. Πάρε ένα λαούτο και φύγε για Χάγη στη Γιουροβίζιον. Μέχρι το πρωί θέλω να μου 'χεις ένα τραγούδι για την τουρκική εισβολή στην Κύπρο. Αυτό έγινε στις 10 το βράδυ κι ήθελε το κομμάτι μέχρι τις 10 το άλλο πρωί. Όλη νύχτα απ' το τηλέφωνο με τον Μιχάλη Φωτιάδη στη Θεσσαλονίκη γράψαμε τους στίχους στο «Παναγιά μου - Παναγιά μου. Βγήκε μοιρολόι, όπως το ήθελε ο Χατζιδάκις, ενορχηστρωμένο από τον Μάικ Ροζάκη. Στη Χάγη ξεκίνησαν πορείες διαμαρτυρίας από τους Τούρκους σ' όλες τις γειτονικές χώρες της Ευρώπης κατά της ελληνικής συμμετοχής. Όταν παίζόταν το κομμάτι μας, η τουρκική τηλεόραση έδειχνε... χορό της κοιλιάς.

»Προηγουμένως με έπιασαν οι διοργανωτές και μου είπαν να μη βγω, διότι σύμφωνα με πληροφορίες υπήρχε ελεύθερος σκοπευτής μέσα στην αίθουσα και κινδύνευε η ζωή μου. Βγήκα με υπογραφή, δηλαδή ότι τραγουδώ με δική μου ευθύνη. Δεν γινόταν να κάνω πίσω, το μήνυμα έπρεπε να το πάρει ολόκληρη η Ευρώπη. Θυμάμαι ότι η Αγγλία μας έδωσε μηδέν, ενώ η Γαλλία δεκάρι, εν ολίγοις οι χώρες πήραν ξεκάθαρη πολιτική θέση”.

Διαβάστε ακόμα:

ΣΦΡΑΓΙΔΑ ΤΣΙΠΡΑ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ