ΝΟΡΜΑΝ ΑΤΛΑΝΤΙΚ ΣΤΟ ΑΓΝΩΣΤΟ ΜΕ ΒΑΡΚΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΠΙΣΙΑ
Η παραμονή οδηγών μέσα στα αυτοκίνητα τους, στο γκαράζ του πλοίου, απαγορεύεται ρητά από τους διεθνείς κανονισμούς. Έχει, όμως, γίνει κανόνας ακόμη και στα ταξίδια του εσωτερικού.
Οι οδηγοί προτιμούν να κοιμηθούν μόνοι τους εκεί παρά να μείνουν σε μια τετράκλινη καμπίνα. Έτσι έγινε και στο γκαράζ του Νόρμαν Ατλάντικ, με συνέπεια αρκετοί να βρουν φρικτό θάνατο πριν προλάβουν να αντιδράσουν.
Δύο είναι τα λάθη που βαρύνουν το πλήρωμα. Από τη μία δεν απαγόρευσε την παραμονή των οδηγών στο γκαράζ, ούτε απέκλεισε το χώρο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ενώ από την άλλη ούτε τους ειδοποίησε έγκαιρα για την πυρκαγιά, ούτε κινητοποιήθηκε για να τους απομακρύνει από το γκαράζ.
Οι μαρτυρίες των διασωθέντων που άρχισαν να καταθέτουν στις δικαστικές αρχές και οι εκτιμήσεις των ειδικών πιστοποιούν ότι τα λάθη στη διαδικασία αντιμετώπισης της πυρκαγιάς και οργάνωσης της εκκένωσης είναι περισσότερο από οφθαλμοφανή. Όλα δείχνουν ότι δεν λειτούργησε ούτε το αυτόματο σύστημα πυρκαγιάς που ενεργοποιείται όταν υπάρχει ανάγκη.
Στην περίπτωση αυτή, δύο είναι οι ενέργειες που πρέπει να κάνει το πλήρωμα. Να πάρει τις μάνικες για να σβήσει τη φωτιά και να σφραγίσει το γκαράζ με τις ειδικές πυροστεγείς πόρτες που διαθέτει για να μην επεκταθεί η φωτιά στους υπόλοιπους χώρους του πλοίου.
Όπως φαίνεται δεν συνέβη τίποτε από τα δύο και η φωτιά πέρασε στα επάνω καταστρώματα και οι επιβάτες ένοιωσαν τη θερμότητα στις σόλες των παπουτσιών τους.
Το εκπληκτικό είναι ότι οι επιβάτες, σύμφωνα με καταγγελίες, τους πήραν είδηση την πυρκαγιά όταν αυτή είχε φτάσει στις καμπίνες τους. Δεν ενεργοποιήθηκε, μάλιστα, ούτε το προηχογραφημένο μήνυμα από τα μεγάφωνα που ενημερώνει τους επιβάτες για το τι πρέπει να κάνουν όταν πιάσει φωτιά και που να συγκεντρωθούν.
Ένα καράβι, χωρίς πλήρωμα στην ουσία, ταξίδευε στο άγνωστο με βάρκα την απελπισία.
Διαβάστε ακόμα: