ΣΚΗΝΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ GAY ΞΕΜΠΡΟΣΤΙΑΖΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΤΩΝ STRAIGHT

 
από τον στήβεν αβραμίδη 
 
Κατακόκκινη ήταν η αυλαία. Βελούδινο αιματένιο ύφασμα. Σαν τη σημαία της Τουρκίας. Άνοιξε ξαφνικά, χωρίς μουσική προειδοποίηση. Κι εκεί που μ’ έπιασε η έκπληξη του απρόσμενου, προσγειώθηκα κατάλληλα. Μ’ ένα γρήγορο ηλεκτρικό μπιτάκι, πετάχτηκαν οι τρελές από το κλουβί. Οι άντρες με ζαρτιέρες, κι οι γυναίκες εφοδιασμένες με πλαστικά πουλιά. Όλα τα gay αγκαλιασμένα, ελληνικά συρτάκικα, χόρευαν καν καν, τσα τσα, και πόλκα. Τρελάθηκε το κοινό της αίθουσας, τρελάθηκα κι εγώ. Σηκώθηκα σαν πύραυλος του Κανάβεραλ, σφύριζα, χειροκρόταγα και σκούνταγα τον Γεράσιμο δίπλα μου, να συμβάλει στη θορυβώδη παρακολούθηση της παράστασης.

Της πουτάνας γινότανε. Ειδικά όταν μπήκανε και τα κρουστά. Τότε η κάθε κίνηση αποκάλυπτε κι ένα κοινωνικό ψέμα. Η φαντασίωση γινόταν ανάπλαση καθημερινότητας. Η κρυμμένη καθημερινότητα γινόταν ορατή θεατρική σκηνή. Τα κρυφά προβάλλονταν χωρίς λογοκρισία στα μάτια ημών, των φιλότεχνων θεατών. Όλων ημών, που πήγαμε για πλάκα, να ξεσκάσουμε, και μετά να κάνουμε άλλα. «Τς, τς, έκτακτοι», θα λέγανε οι πιο μεγάλες κυρίες. Οι μεσήλικες θα χαχάνιζαν, κι οι νεότεροι θα απορούσαν αν η παράσταση είχε εισιτήριο ή αν ήταν δώρο του δήμου στους άπορους καλλιτέχνες, που το σεξουαλικό τους βίωμα, το κάνανε έργο. Απορίες απείρων.

Φλάουτα, βιόλες, άρπες, τούμπανα, πατίνια. Ζαρτιέρες, στρινγκ, κολάν. Περούκες, βυζοθήκες, μπότες λουστρινένιες. Δονητές, εξομοιωτές, φτερά, σφουγγαρόπανα, ξεσκονίστρες, όπλα, λουλούδια, φυλαχτά. Πλούσια παράσταση με χιλιάδες αξεσουάρ, που χρησιμοποιεί ο ετεροφυλόφιλος, μπας και πηδήξει το βυζί, που το πήρε σηκωμένο στο λαιμό, και που τώρα το έχει στον αφαλό. Μπας και καθυστερήσει λίγο το βιάγκρα. Μπας και πείσει ότι η τσόντα και το φετίχ, είναι απαραίτητη γαρνιτούρα στο κυρίως πιάτο, που λέγεται γάμος. Και που όταν αγαπάς τη γυναίκα σου σαν αδελφή, αφού δεν μπορείς να την πηδήξεις λόγω βαρεμάρας ή αιμομιξίας, είσαι υποχρεωμένος, για να ‘σαι ακόμα φυσιολογικός, να το παίξεις kinky straight.

Στη σκηνή γίνεται χαμός. Κοίτα τι φαντάσθηκε, και κοίτα πόσο καλά προσποιείται ότι γουστάρει. Καλός ηθοποιός ο gay. Σαν το straight σύζυγο μετά από 25 χρόνια γάμου. Τώρα παίζει μια φλογέρα βουκολική. Ήρθαν και τα ζώα. Μόνο ο straight είναι κτηνοβάτης; Γιατί; Περισσότερα δικαιώματα έχει ο ποιμήν, ή η κυρία του Κολωνακίου ή του Κολωνού, που την πηδάει το μπουλντόγκ; Ανωμαλίες, αίσχος. Όμως, κανείς δεν φεύγει. Όλοι να πάρουν ιδέες. Λάθος μωρέ! Τι ιδέες να πάρουν οι ομαλοί και οι φυσιολογικές; Απλή κριτική θέλουν να κάνουν μετά, στο μπαρ και στην ταβέρνα. Για το μέχρι που θα το φθάνανε οι τρέλες, κι αύριο το πρωί τι ώρα θα πάνε να μεταλάβουν των αχράντων μυστηρίων από την εκκλησία του Αγίου Κερατά. 
 
Κι άλλα σχόλια πολλά. Αληθινά. Η μια θα πει, ότι τον άντρα τον θέλει γερό και παχύ. Η άλλη φαλακρό και κοντό. Ο άλλος θα προσθέτει ότι καλό κορμί είχε η τάδε, αλλά αν η γυναίκα του δεν έχει περιφέρεια σαν της γουρούνας, δεν του σηκώνεται. Ο άλλος που αγαπάει; Ο τέταρτος που ποτέ δεν θα πήγαινε με τόσο νέα γυναίκα, διότι η γριά η κότα έχει το ζουμί; Μιλάμε για κριτική θεάτρου, που πάντα καταλήγει στο ερώτημα: «Μα καλά πως σου άρεσε αυτή;». Αν το πεις. Οι γυναίκες είναι πιο πονηρές. Την ενοχή τη ρίχνουν πάνω σου. Δεν αποκαλύπτονται. Αφού έχουν γδύσει με τα μάτια τους τον θεατρικό ήρωα, ας είναι και gay, μετά φτιάχνουν λίγο το μπούστο τους, χαμηλώνουν λίγο το στρινγκ τους, που ξέφυγε πάντα κατά λάθος, από το κατά λάθος χαμηλοκάβαλο παντελόνι τους, και διαβάζουν το ευαγγέλιο του Αγίου Φανούρη.

Δεν είχε γράψει ευαγγέλιο; Βρε είχε γράψει. Απλά είναι από τα Απόκρυφα. Για την χαμένη αλήθεια μιλάει. Που δεν την ξέρει κανείς και καμία. Που υπερασπίζονται την ελευθερία όλοι για όλους. Και την κοινωνική ισότητα. Και τις ίσες ευκαιρίες. Και τα ίσα δικαιώματα. Και την εντολή Ου Μοιχεύσεις, που ακόμα κι Αυτός ξέροντας, δεν την έβαλε πρώτη. Όλα τα υπερασπίζονται οι άνθρωποι. Μέχρι τη στιγμή που θα μάθουν το πως πηδιέται κάποιος. Εκεί αρχίζει η διαφοροποίηση εφαρμογής των συνταγματικών αρχών.

Στη σκηνή το έργο πήρε φωτιά. Ανάψανε όλα τα λαμπιόνια, κι οι ηθοποιοί καταγράφουν την ανθρωπότητα. Από εδώ πόλεμος, και βιασμός των κατακτηθέντων ανδρών και γυναικών. Από εκεί ειρήνη, και βιασμός ανδρών και γυναικών για να αναρριχηθούν στο σύστημα. Πιο πέρα πολιτισμός και τέχνη, με τα αρχαία ελληνικά αγγεία, και τα γαλλικά της μεταρρύθμισης. Που να μην ξέρεις ποιος πηδάει ποιον. Στην τέταρτη ταυτόχρονη σκηνή, βακχικές τελετές, ρωμαϊκά όργια με ευνούχους, τούρκικα χαρέμια, αμερικάνικα κολαστήρια σεξουαλισμού, ελληνικές στάνες, αυστριακά υπόγεια, καρτ ποστάλ με σάτυρους. Μύκονος, Ιμπίζα, και παγκόσμια φιλειρηνικά νόμιμα μπουρδέλα, που τα έχουμε για πλάκα.

Όπως για πλάκα είχαμε πάει, στην παράσταση που τελείωσε. Τι να κάνουμε κι εμείς οι straight. Χαβαλέ κάνουμε με το χρόνο και την τοποθέτησή μας. Να μην μαθαίνουμε ότι η πλάκα πληρώνεται. Αν θες να απομονώσεις κάτι, δεν γεμίζεις το θέατρο.

Πήγαμε για τα συγχαρητήρια στα καμαρίνια. Τι είδαμε; Οι ηθοποιοί είχαν συντρόφους ετεροφυλόφιλους. Οι ηθοποιοί «gays», ήταν straight τελικά. Το κοινό ήμασταν ψεύτες και ηδονοβλεψίες. Μπας και πάρουμε ιδέες. Μπας και εξασφαλίσουμε κανα τηλέφωνο του «ανώμαλου», εμείς οι ομαλοί. Μια χαρά ηθοποιοί ήταν, και μια χαρά παίξανε το ρόλο τους. Εμείς σαν κοινό δεν είχαμε ρόλο μετά. Αυτοί θα ξαναπαίξουνε αύριο και θα πληρωθούνε. Κι εμείς οι ομαλοί θα ξαναπαίξουμε, αλλά θα πληρώσουμε. Είναι ωραίο να είσαι ηθοποιός για μια παράσταση που διαρκεί δύο ώρες. Είναι τραγικό να είσαι ηθοποιός για μια ζωή που κρύβεσαι. Και να χρησιμοποιείς και φανατισμό, διότι αλλιώς πως να ακουστεί ο άντρακλας; Πως με την σιωπή να αποδείξεις, ότι είσαι και αδιάφορος, και ανοιχτό μυαλό; Δεν γίνεται. Πρέπει να δικαιολογήσεις το γιατί σε φωνάζουν από πολύ μικρή ηλικία και γέρο και άσημο, κι εσένα σου αρέσει, διότι το Gerry σε φανερώνει σαν ποντίκι κρυμμένο εδώ, μέσα στο μεγαλύτερο πουσταριό του πλανήτη.

 Το κείμενο του Στήβεν δημοσιεύτηκε στον ''ΦΙΛΑΘΛΟ'' στις 11 ή 12 Ιουλίου 2008.

 Διαβαστε ακομα:

 

ΜΑΣΤΟΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΕΞ, ΜΕΤΑ ΤΑ 60 ΜΑΘΑΙΝΕΤΑΙ ΑΚΟΜΑ