Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΠΑΙΔΕΡΑΣΤΗΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Αν υπήρχε τέτοιος «τίτλος», του πιο μεγάλου παιδεραστή, σίγουρα θα τον κέρδιζε, και με διαφορά από τον δεύτερο, ο περιβόητος Αλή Πασάς ο Τεπελενλής, που για λογαριασμό του σουλτάνου της οθωμανικής αυτοκρατορίας κυβερνούσε στην Ελλάδα, με έδρα τα Γιάννενα. Αυτός ο άνθρωπος με σεξουαλικές ορμές πρωτόγονου της εποχής των σπηλαίων προκαλούσε τον τρόμο σε κάθε Ελληνίδα μάνα μήπως της αρπάξει τον ανήλικο γιο της.
Από την άλλη, το τέρας από το Τεπελένι της Αλβανίας ήταν ένας εξουσιαστής πολύ μπροστά από την εποχή του, ανοικτός σε κάθε νεωτερίστικο πνεύμα της Ευρώπης. Τα Γιάννενα επί των ημερών του έγιναν πόλη σύγχρονη και προοδευτική.
Το επεισόδιο με τον πνιγμό της κυρά Φροσύνης σίγουρα εκφράζει την πρακτική του Αλή Πασά, που δολοφονήθηκε σα σήμερα 24 Ιανουαρίου, το 1822, αλλά δεν τον αντιπροσωπεύει μονάχα αυτό. Στο φινάλε, το εν λόγω στόρυ μπορεί να χαρακτηριστεί «προσωπικό» και γι’ αυτό δεν απασχολεί ιδιαίτερα την Ιστορία. Αλλοίμονο. Ο Αλή πασάς μόνον τυχαίο πρόσωπο δεν ήταν.
Ήθελε να γίνει μέλος της Φιλικής Εταιρείας ο Αλή! Να στραφεί, δηλαδή, ενάντια στο σουλτάνο, αυτός αρχηγός των Αλβανών και Ελλήνων οπλαρχηγών, και μετά να ιδρύσει το Ελληνοβαλκανικό κράτος. Ποιος, όμως, να έχει εμπιστοσύνη σ’ αυτόν τον απίθανο Αλβανό;
Ξέρεις τι είναι μπέσα για μπέσα. Είναι όταν ο άλλος σου δίνει το λόγο του. Κι όταν πουν οι δύο Μπέσα για μπέσα, εκεί τελειώνουν όλα. Δεν υπάρχει δύναμη να κάνει πίσω ο άλλος. Αλβανική ηθική σε καιρούς όπου οι άνθρωποι ζούσαν σαν τα άγρια θηρία. Δεν υπήρχε μεγαλύτερη προστασία για να διευκολύνειν να προστατεύσει τις διαπροσωπικές σχέσεις παρά η μπέσα για μπέσα.
Ο Αλή από σόι λησταρχικό όφειλε να υποτάσσεται σ’ αυτό το πανάρχαιο έθιμο της πατρίδας του. Δεν υπήρξε λογοτιμήτης, όμως. Ήταν ένα κάθαρμα και μισό
Διαβάστε ακόμα: