ΠΟΙΟΣ ΕΚΛΕΨΕ ΤΟ ''ΚΕΦΑΛΙ'' ΤΟΥ ΛΑΟΥ;

 

Και ο φιλότεχνος γίνεται εγκληματίας. Αν δεν γίνει κλέφτης ο ίδιος, σε κάποιες περιπτώσεις χρηματοδοτεί το έγκλημα, την κλοπή ενός έργου τέχνης, που οπωσδήποτε ονειρεύεται να αποκτήσει. Εγκληματίας είναι ο φιλότεχνος και μόνον όταν αποκτά γλυπτό, πίνακα ζωγραφικής, αντικείμενο αρχαιολογικής αξίας, όταν γνωρίζει πως αυτό είναι προϊόν κλοπής, αρπαγής. Από ιδιωτική συλλογή, από εθνική πινακοθήκη, μετά από «συμβόλαιο» εμπόρου τέχνης.

Το «Γυναικείο Κεφάλι» είναι πίνακας, λάδι σε μουσαμά 40Χ56 εκ. του Pablo Picasso, που ζωγράφισε το 1939 και ο μεγάλος Ισπανός καλλιτέχνης δώρισε το έργο στον ελληνικό λαό, για την αντίστασή του στην Γερμανία. Που βρίσκεται σήμερα το «Γυναικείο Κεφάλι» στο οποίο ο Πικάσο κάνει αναφορά στην μούσα του Ντόρα Μάρ; Το πιθανότερο να μη γνωρίζουν ούτε οι διαρρήκτες που άρπαξαν το «Γυναικείο Κεφάλι» ξημερώματα 9 Ιανουαρίου, σα σήμερα, το 2012, από την Εθνική Πινακοθήκη!

Παραμένουν ασύλληπτοι οι κακοποιοί και βέβαια είναι άγνωστος ακόμα ο κάτοχος του πίνακα. Πάντα παίζει η «ελπίδα» ότι κάποια στιγμή, μετά από δέκα, μετά από 50 χρόνια, να γίνει γνωστή η τύχη του «Γυναικείου Κεφαλιού», όπως και να επιστραφεί στη θέση του, στην Εθνική Πινακοθήκη. Συνήθως αυτό συμβαίνει, το κλεμμένο πολύτιμο έργο τέχνης δεν χάνεται ποτέ.

Ο δράστης, βέβαια ήξερε τι έκανε. Μπήκε στην αίθουσα της Πινακοθήκης από την μπαλκονόπορτα χωρίς να χρειαστεί να... παραβιάσει την κλειδαριά. Βάρεσε ο συναγερμός διότι ενεργοποιήθηκε ο ανιχνευτής στο χώρο των εκθέσεων των ζωγραφικών πινάκων. Ο φύλακας δεν πρόλαβε να αντιδράσει, απλά είδε το φευγιό του διαρρήκτη, που είχε βουτήξει εκτός από το «Γυναικείο Κεφάλι» του Πάμπλο Πικάσο, το «Μύλος» του Ολλανδού Πιέτ Μουτριάν, του 1905, κι ένα σχέδιο θρησκευτικό του 17ου αιώνα του Ιταλού Γκουλιέλμο Κάτσια.

Διαβάστε ακόμα:

Γιατί δεν την κοπάνησε ο Σωκράτης