ΔΑΙΜΟΝΑΣ Η ΖΩΗ ΚΑΙ ΣΥΝΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ ΜΑΖΙ ΣΟΥ
«Προκειμένου να μείνω μαζί σου για μια νύχτα θα πέταγα στα σκουπίδια όλη μου τη ζωή». Δεν υπάρχει άλλη φράση για να αποτυπώσει την ερωτική σχέση των συγγραφέων Χένρυ Μύλερ και Αναίς Νιν. Πάθος. Κι όμως η λέξη ακούγεται φτωχή, μεταχειρισμένη. Πάθος, πόθος, επιθυμία. Τίποτα περισσότερο από λέξεις, κάποιες φορές.
Η άλλη σου λέει και το εννοεί ''Μια νύχτα μαζί σου και ας πεθάνω, ας τελειώσω, ό,τι έχω τα ξεχνάω''. Αν είναι δυνατόν οι λέξεις να μιλήσουν γιατί ένα άτομο βγαίνει εκτός ορίων. Γράφει στα «Ημερολόγιά» της, το βιβλίο της Αναίς Νιν με την αλληλογραφία της με τον Χένρυ Μύλερ, που κυκλοφόρησε μετά το θάνατό της: «Μια νύχτα μαζί σου και θα πέταγα στα σκουπίδια. Όλη μου τη ζωή θα θυσίαζα, και εκατό ανθρώπους ακόμα, είμαι ικανή για όλα. Είμαι ξέχειλα, απεγνωσμένα ερωτευμένη μαζί σου, όπως δεν ήμουνα ποτέ και με κανέναν».
Κι αυτός, σε μια από τις 900(!) επιστολές που της έστειλε γράφει: «Σιγοβράζω σαν κρασί που αχνίζει, έχω απόλυτη πείνα για σένα, καταβροχθιστική. Διαβάζω στην εφημερίδα για αυτοκτονίες και φονικά, τα καταλαβαίνω ολοκληρωτικά. Νοιώθω ικανός για φόνο, για αυτοκτονία».
«Τάνια, σε γαμάω έτσι που για πάντα να μείνεις γαμημένη. Κι αν φοβάσαι να γαμηθείς δημόσια, θα σε γαμάω κατά μόνας. Θα κόψω μερικές τρίχες από το μουνί σου και θα τις κολλήσω στου Μπόρις το πηγούνι». Τι είναι αυτό; Είναι λογοτεχνία, από το περιβόητο βιβλίο του Αμερικάνου συγγραφέα Χένρυ Μύλερ «Ο Τροπικός Του Καρκίνου». Όχι, θα μου πεις, δεν είναι λογοτεχνία, είναι πορνογραφία.
Πες το όπως θέλεις. Ο συγγραφέας, που γεννήθηκε 26 Δεκεμβρίου το 1891 και πέθανε 7 Ιουνίου του 1980, έτσι εκφράζεται, και κάποιος κριτικός πιθανόν να ισχυριστεί ότι δεν γίνεται διαφορετικά να βγει η αλήθεια, να αποδοθεί η ένταση του σεξουαλικού πάθους, χωρίς τη χρήση βρώμικων λέξεων. Άσεμνων, απαγορευμένων, τολμηρών λέξεων. Ποιος είσαι εσύ, όμως, που το γραφτό ενός μεγάλου, καταξιωμένου συγγραφέα να το λογοκρίνεις; Να το πετσοκόψεις. Να το μακιγιάρεις. Να αφαιρέσεις λέξεις, να αφήσεις τις μισές. Άντε να σκεπάσουμε σ’ ένα έργο τέχνης, σ’ έναν πίνακα το γυμνό σώμα του Χριστού επειδή κάποιος ανώμαλος θα αισθανθεί κάτι πονηρό ακόμα και στην εικόνα του θεανθρώπου.
Μιλάμε για την Αναίς Νίν. Το αντικείμενο ενός απίστευτου σεξουαλικού πόθου του Χένρυ Μύλερ, ο οποίος πιθανόν από τούτη την αμαρτωλή ομοφυλόφιλη ερωμένη του εμπνεύστηκε το συγγραφικό του ταλέντο για να κτίσει την Τάνια του «Τροπικού του Καρκίνου» (στη φωτό η Μαρία ντε Μαδέιρος ως Αναίς, ο Φρεντ Ουώρντ ως Χένρυ Μύλερ και η Ούμα Θέρμαν ως Τζουν σε ταινία του 1990).
«Τάνια, μπορείς να γεμίσεις το πράμα σου με βατράχια, νυχτερίδες, σαύρες. Μπορείς να αφοδεύσεις αρπισμούς άμα κάνεις κέφι ή να δέσεις ένα σαντούρι στον αφαλό σου».Τι γράφει ο άνθρωπος!
Και ολίγη Αναίς Νίν, αυτή γεννήθηκε στις 21 Φεβρουαρίου το 1903 και πέθανε στις 14 Ιανουαρίου, σα σήμερα το 1977. Στο βιβλίο της «Ημερολόγια» αναφέρεται στην ερωτική σχέση της με τον Μύλερ αλλά και με την σύζυγο του Τζουν. Φοβερά πράγματα.
«Η σχεδόν πόρνη Τζούν μέσα μου εξαγνίζεται. Έχει μια αγνότητα που τρέλαινε τον Χένρυ, μια επιβλητική αγνότητα στην ύπαρξή της, όπως την είδα το απόγευμα καθισμένη στη γωνία του καναπέ, φωτεινή, διάφανη, υπερφυσική. Ο Χένρυ μου μιλάει για την απέραντη προστυχιά της. Καταλαβαίνω ότι της λείπει η τιμιότητα. Η προστυχιά, όμως, σου δίνει τη χαρά της βεβήλωσης. Όχι, η Τζουν δεν είναι δαίμονας. Η ζωή είναι δαίμονας που κυριεύει την Τζουν, και η συνουσία της με τον δαίμονα είναι άκρατη, επειδή η βουλιμία της για ζωή είναι τεράστια, είναι η επιθυμία της να δοκιμάσει και τα πιο πικρά αρώματα».
Διαβάστε ακόμα: