''ΟΧΙ'' ΣΤΗΝ ΒΑΡΕΙΑ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑΣ

 

Χριστούγεννα και Πάσχα τα κανάλια βάζουν ταινίες ''θρησκευτικές'', με θέμα τη γέννηση, την Σταύρωση και την Ανάσταση του Ιησού. Ταινίες, το τονίζω αυτό, όχι καλλιτεχνικές, και χωρίς την αγωνία να πλησιάσουν τη μυστηριακή και πνευματική διάσταση της θείας δράσης του Χριστού.

Την 25η Μαρτίου τα κανάλια παίζουν ελληνικές ταινίες με θέμα την επανάσταση του 1821 και την 28η Οκτωβρίου το «Όχι» της εποποιίας του 1940. Ταινίες ρηχές, κακοφτιαγμένες, χαμηλότατου επιπέδου, κι όμως τσιμπάνε νούμερα τηλεθέασης.

Τις ταινίες με θέμα την Πρωτομαγιά τις αγνοούν τα κανάλια. Τις σνομπάρουν συστηματικά. Ποτέ, ούτε τα κρατικά, ούτε τα ιδιωτικά, θα δείξουν μία ταινία σχετικά με την πρωτομαγιά. Κάτι σημαίνει αυτό. Εγώ θα σου πω, τι. Όλα τα φιλμ για την πρωτομαγιά είναι ποιοτικά. Πολιτικοποιημένα. Στρατευμένα. Υψηλής ποιότητας. Άρα, δεν εξασφαλίζουν νούμερα θεαματικότητας. Οι ''εργαζόμενοι'', δηλαδή, δεν θα κάτσουν ποτέ να τις δουν.

Η πρώτη ταινία του μέγιστου σοβιετικού σκηνοθέτη Σεργκέι Αϊζενστάιν είναι η Στάκα - η Απεργία, του 1925. Ο μεγάλος Ιταλός σκηνοθέτης Λουκίνο Βισκόντι, αριστοκρατικής καταγωγής και κομουνιστής, το 1948 γύρισε το μνημειώδες La terra trema, η Γη τρέμει (φώτο). Μη συνεχίσω.

Κάτι ξέρουν τα κανάλια. Βαρειές, λοιπόν, αντιεμπορικές οι πολιτικοποιημένες ταινίες για την πρωτομαγιά, δεν κάνουν για τους... απλούς ανθρώπους, για το λαουτζίκο.

Διαβάστε ακόμα:

Ο ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ ΔΕΝ ΕΚΒΙΑΖΕΙ, ΔΕΝ ΕΚΒΙΑΖΕΤΑΙ