ΤΙ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ Ο ΘΡΟΝΟΣ ΤΟΥ ΑΓΑΜΕΜΝΟΝΑ
Αυτός είναι ο θρόνος του Αγαμέμνονα. Όχι, αυτό που βρέθηκε δεν είναι ακριβώς ο θρόνος του βασιλιά. Τσακώνονται οι αρχαιολόγοι, διακεκριμένοι με πλάκα τα διπλώματα. Δεν θα κολλήσουμε στις διαφορές τους, τις επιφυλάξεις και γενικά τις όποιες αμφιβολίες τους.
Ποιος είναι ο κύριος Αγαμέμνων; Και γιατί θεωρείται σπουδαία αρχαιολογική ανακάλυψη ο βασιλικός του θρόνος, κάτω από το ανάκτορό του βασιλιά των Μυκηνών και του Άργους;
Μιλάμε για θρόνο, άρα εννοούμε ότι αυτό το παλιοτόμαρο, ο Αγαμέμνων, ήταν πρόσωπο υπαρκτό. Όχι μυθικό. Εμφανίζεται ως ο γενικός αρχιστράτηγος των Ελλήνων στην ομηρική
φανταστική (;) εξόρμηση στην Τροία, όπως και στις τραγωδίες των αρχαίων ποιητών μας.
Ο Πάρης έκλεψε την Ωραία Ελένη, την σύζυγο του Μενέλαου, αδελφού του Αγαμέμνονα, ο οποίος μετά την επιστροφή του, μετά το τέλος του Τρωικού πολέμου, δολοφονήθηκε από
την γυναίκα του την Κλυταιμνήστρα και τον εραστή της τον Αίγισθο. Εποχή 1250-1200 πριν τον Ναζωραίο.
Επί της ουσίας. Βασιλικός θρόνος, όπως βασιλικός τάφος, και βασιλικό ανάκτορο, σημαίνει ότι πριν 3.250 τουλάχιστον χρόνια οι Έλληνες ήταν πολύ προχωρημένοι. Πολιτιστικά. Να, γιατί έχει αρχαιολογική αξία το εύρημα, ο θρόνος του βαρύμαγκα Αγαμέμνονα.
Έχεις βασιλέα, άρα είσαι κοινωνία επώνυμη, δεν είσαι σκόρπιος. Χύμα. Σημαίνει ότι έχεις στρατό, παπαδαριό, χρήμα, υψηλή τάξη, αριστοκρατική, επιδοτείς τις τέχνες. Κι όλα αυτά σημαίνουν ότι έφθασες, ότι εξελίχθηκες τόσο όσο να δεχθείς την οργάνωση του κράτους, την φυσιολογική ταξική κοινωνία και την ελευθεριότητα του ατόμου να ξεφύγει με την προσωπική του μαγκιά, από τη μοίρα του.
Διαβαστε ακομα: