ΤΟ ''ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ'' ΜΙΑΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑΣ
Είναι η Μαντόνα. Από σήμερα περπατάει στα 66 χρόνια της κι όμως κρατάει γερά την πρωτιά. Είναι η γυναίκα τραγουδίστρια σε πωλήσεις με τους περισσότερους δίσκους στην Ιστορία. Κι όμως, για τους ειδικούς και αναλυτές η φωνή της είναι μέτρια.
Είναι η Μαντόνα. Όχι ακριβώς το ταλέντο που το ανακάλυψαν παραγωγοί, ατζέντηδες, εταιρείες, άλλοι μουσικοί και ποντάρισαν επάνω της για να κονομήσουν. Αυτή η τρομερή γυναίκα μόνη της επέβαλε, αφού προηγουμένως έκτισε και γιγάντωσε, το εκτόπισμα της.
Την αποκαλούν «Η βασίλισσα». Και πράγματι είναι βασίλισσα, όχι της πλάκας, όχι κληρονομικώ δικαίω, όχι ελέω Θεού, όχι διακοσμητικό αξεσουάρ δημοκρατικής κοινωνίας. Η Madonna Louise Veronica Ciccone ποτέ στην πολύχρονη καριέρα της δεν ζήτησε να κολακέψει τους υπηκόους της, τους θαυμαστές της. Είναι ξένο σ' αυτήν το δόγμα «Ισχύς μου η αγάπη του λαού μου». Η βασίλισσα της ποπ, άτομο ανήσυχο και πολύ προχωρημένο από την εποχή της, παρουσίαζε ως σωουγούμαν μια εικόνα και ένα ύφος, που δεν το είχαν ματαδεί απ' άλλην, ούτε στα χρόνια της κυριαρχίας της.
Το «φαινόμενο», λοιπόν. Που πάει να πει ότι και η ίδια «φαίνεται» ως ξεχωριστή περίπτωση, όπως πράγματι είναι, και με την ανεπανάληπτη εμπορική της επιτυχία «φωτίζει» την εποχή μας. Ποια άλλη έκανε πάνω στη σκηνή όλα όσα τόλμησε η εν λόγω αδίστακτη κυρία. Κι άλλα σε φωτογραφίσεις για να προωθήσει τη δουλειά της. Και να συντηρεί τη διαχρονικότητά της.
Και μια άλλη πιθανόν να προκαλέσει κάνοντας σεξ μονάχα μ' ένα μεγάλο χριστιανικό σταυρό. Θα την ευλογήσει, όμως, ο κόσμος και στην αγορά του δίσκου και στην παρουσία- ρεκόρ στις συναυλίες, στις περιοδείες;
Σα σήμερα 16 Αυγούστου, το 1958, γεννήθηκε η Αμερικάνα Μαντόνα από πατέρα ιταλικής καταγωγής και μάνα η οποία αφού γέννησε 6 παιδιά πέθανε στα 30 της, από καρκίνο στο μαστό. Δεν είχε ιδέα το κορίτσι από μουσική, ούτε καν σκέφθηκε να γίνει τραγουδίστρια. Πήγε σε καθολικό σχολείο και παράλληλα ξεκίνησε μαθήματα χορού, να μάθει να κουνάει τον κώλο της ως μαζορέτα.
Φτωχαδάκι με ψυχή αλήτισσας η Μαντόνα βρέθηκε στη Νέα Υόρκη. Σερβιτόρα. Ψάχτηκε και κάπου βρήκε θέση... αναπληρωματικής χορεύτριας. Μ' ένα γκόμενό της μουσικό έφτιαξε ντουέτο, ένα ψευτοσυγκρότημα, όπου εκείνη έπαιζε κιθάρα και ντραμς. Αυτά στα 21 της.
Στα 24 της για πρώτη φορά τραγούδησε σε δίσκο. Κονόμησε από τις πωλήσεις 5.000 δολάρια. Έτσι ξεκίνησε. Πώς; Από την πρώτη στιγμή το κουμάντο για πάρτη της το κρατούσε εκείνη. Δεν αφέθηκε σε κανέναν. Αποφάσιζε τι θα φοράει, τι θα τραγουδάει, είχε αρχίσει να γράφει στίχους και μουσική. Δεν σταμάτησε ποτέ να «ανανεώνεται», να αλλάζει look, να διαφοροποιεί το στυλ της. Πάντα έπεφτε μέσα. Πάντα της έβγαινε ό,τι λανσάριζε. Όλοι συμφωνούν ότι αυτή, μόνον αυτή αποφάσιζε πως θα διαχειριστεί τη δημόσια εικόνα της και την πρωταγωνιστική παρουσία της στη μουσική βιομηχανία.
Τα κατάφερνε επειδή η Μαντόνα έχει το χάρισμα να ακτινογραφεί την εποχή μας με λέιζερ. Να ξέρει να ακούει τους συνεργάτες της. Τη γνώμη των οποίων απορρίπτει ή αποδέχεται. Βασιλιάς της ποπ ο μακαρίτης Μάικλ Τζάκσον, βασίλισσα η Μαντόνα και δεν λέει να εγκαταλείψει την κορυφή.
Οι Μπητλς έχουν πουλήσει τους περισσότερους δίσκους. Μετά είναι ο Έλβις Πρίσλεϋ και τρίτος στη λίστα ο Μάικλ Τζάκσον. Τέταρτη, η Μαντόνα. Η πιο ακριβοπληρωμένη τραγουδίστρια της Ιστορίας. Η τραγουδίστρια με τις περισσότερο εμπορικές τουρνέ στον κόσμο. Έπαιξε και σε 19 ταινίες. Στο σινεμά θεωρεί «ρόλο ζωής» την Εβίτα Περόν.
Τα προσωπικά της, λίγο μας ενδιαφέρουν. Στα 28 παντρεύτηκε τον Σων Πεν, έκανε ένα εξώγαμο, το πρώτο της παιδί, στα 38, και παντρεύτηκε δεύτερη φορά με τον Βρετανό σκηνοθέτη Γκάυ Ρίτσυ. Και πριν το δεύτερο διαζύγιο είχε δείξει την αδυναμία της σε νεώτερους απ' αυτήν άνδρες. Το εν λόγω σπορ την βοηθάει να ξανανοιώνει μουσικά, καλλιτεχνικά.
Διαβαστε ακομα: